Overwinteren 2015 09 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Overwinteren 2015 09 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Overwinteren 2015 09

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

02 Februari 2015 | Portugal, Armação de Pêra

Camperstop Messines bevalt geweldig. Buiten ruik je de eucalyptus en de wandelingen en fietstochten blijven allemaal even mooi. Alhoewel we vaak niet weten welke dag het is en hoe lang we hier al staan wordt het toch weer tijd om wat anders te gaan ontdekken. Even uit de bossen en bergen en richting zee misschien??
We nemen afscheid van Andre met de belofte zeker terug te komen. De nieuwe woonplek, 30 kilometer verder, is een bijzondere verrassing. Mikki’s place to stay in Pera ligt niet direct aan zee maar de wind en de geur is hier duidelijk anders.
De camperplek is nog lang niet klaar en moet nog officieel geopend worden. Het verbaast ons dat er toch al de nodige (Nederlandse/Zweedse) campers staan. De eigenaars Mikkie en Arno maken de plek camperproof waar je ook maar wilt staan. Als wij aankomen is zojuist de eerste douche gebruiksklaar. Mikki is een begaafd schilder en ceramiste. Ik val direct voor haar kleurgebruik in alles wat zij maakt. De overdekte ontvangstruimte steunt op pilaren zoals wij die ook zagen in Wenen. Duidelijk geïnspireerd door de architect en kunstenaar Hundertwasser. Zelf bakt Mikki vazen en potten en ook kommen en koppen. Ik vraag haar er ook een paar voor mij te maken, dit maakt me een blij mens.
We fietsen ter verkenning eerst maar eens naar de zee. Daar gingen we toch voor. Verandering van spijs doet eten, zegt men. Zo vergaat het ons ook. Je snuift weer andere dingen op, ziet dat de natuur hier weer geheel anders is. De amandelbomen staan in volle bloei, de sinaasappels worden geplukt en kosten nu 1.50 euro voor 5 kilo. Het zijn de lekkerste sinaasappels die je maar kunt krijgen. Marcel heeft ze graag geperst en dan hoef ik maar 1 sinaasappel te persen om een groot glas vol te scoren.
Als we terugkomen van onze eerste fietstocht is er een kapper die Arno vakkundig knipt en een campergast is ook al klaar. Ik sluit me aan in de rij. Ziezo, dat is ook weer geregeld, lekker buiten in de zon en op zondag. Vinden jullie het gek dat we ook hier weer even blijven wonen?
Ik houd jullie op de hoogte van weer (zon), koppen en mokken, eten en drinken, terrasjes, wandel-en fietstochten kortom van ons genieten.

• 02 Februari 2015 - 16:37

Martien:

Hier is het weer even wat minder, maar er gaat niets boven portugal, nou ja de rest van europa ongeveer

• 02 Februari 2015 - 16:58

Trinet:

Wat een leuke 'reis' maken jullie weer. Heel ontspannen en genietend van alles dat het land te bieden heeft. En niet te vergeten van de mensen om jullie heen.
    Dat is het echte camperleven. Heerlijk.
    Ik zie groen en geel van ellende van die zon, strand en bloeiende bomen die op de foto's staan. Hier sneeuwt of regent het en het is kóud!!
    Maar het is jullie van harte gegund hoor!!

• 02 Februari 2015 - 17:26

Ton:

Wat een leuke dingen maken jullie weer mee en we vinden het helemaal niet gek, dat je soms een poosje wilt blijven. wij blijven ook nog een poosje in dit warme land !

gr. Ton en Hannie

• 02 Februari 2015 - 17:29

Bob:

het ziet er weer heerlijk uit.
    Moet je die man van jou niet naar de kapper sturen en vraag dan of ze hem helemaal kaal willen knippen
    Veel plezier

• 03 Februari 2015 - 17:24

Marren :

Bom dia genieters van het goede leven.

Nee, wij vinden het absoluut niet gek dat jullie daar even blijven "wonen". Jammer dat wij nog niet verhuizen. Omze caravan staat in de sneeuw te wachten op betere tijden. Jullie bloeiende amandelbomen en geurende sinasappels zijn ook jaloersmakend.
    Marinus zet net koffie voor me neer, met appeltaart er bij. Hij weet wat ik nodig heb na het lezen van jouw verhaal. Troosteten!!

Have fun, het is jullie van harte gegund.

M&M

• 07 Februari 2015 - 15:52

Paul En Marianne Schenk:

Leuk verslag en fijn dat jullie zo genieten. Wij zijn zondagmorgen uit Julianadorp vertrokken en zijn gisteren op de camperplaats in Manta Rota aangekomen. Mooie grote camperplaats direct aan zee. Ziet er mooi en verzorgd uit en eindelijk internet. Voor het eerst van ons leven in Spanje en Portugal. Heerlijk weer en we snappen nu waarom mensen zo'n verschrikkelijk eind rijden om hier te komen. De mensen om ons heen zien werkelijk zwart en ook wij hebben vandaag al een beetje kleur opgedaan. Vervelend is het echter dat onze auto niet meer wil starten. Stroom genoeg maar starten homaar. Alarmcentrale gebeld en die gaan het oplossen, zeggen ze... Gelukkig staan we hier leuk dus we wachten het verder maar even af. Voorlopig dus in Manta Rota en na de reparatie zien we we verder. We hebben gelukkig nog andere middelen van vervoer en hoeven ons dus niet te vervelen. Wie weet komen we elkaar hier in de Algarve nog ergens tegen. Je weet maar nooit. We wwnsen jullie nog een fijn verblijf hier met veel mooi weer.
    Groetjes p&m.

• 24 Maart 2016 - 05:40

Mikki:

Lieve vrienden, beste klanten,
    Er gaan veel geruchten rond en ook met een snelheid die niet te vatten is. Daarom even wat uitleg.
    Wij zijn reeds 2 jaar bezig om de uitbating vergunning voor elkaar te krijgen, wat ons tot nu toe niet is gelukt.
    Ter verduidelijking: we zijn van in het begin ingeschreven in het handelsregister, betalen onze belastingen en voldoen aan alle wettelijk voorwaarden zoals brandbeveiliging, aansprakelijkheidsverzekering …….
    Ondertussen heeft de stad ons verder laten investeren, met de belofte als we naast een landbouw activiteit , een nevenactiviteit zoals een camper service plaats kunnen uitoefenen.
    Vandaar dat we 400 fruitbomen, 800 aromatische kruiden en een investering aan bloemen hebben aangeplant. En natuurlijk ook omdat we van de natuur houden.
    Maar de vijand staat steeds op de uitkijk en heeft ons verraden. Een concurent heeft een klacht ingediend. En gezien dat het stad niet op papier wil zetten wat verbaal afgesproken is, staan we volledig machteloos.
    Gevolg: de politie heeft onlangs bevel gegeven om onze plek te ontruimen. Op dat moment heb ik nog net een document kunnen regelen om de ontruiming te voorkomen.
    Iemand heeft de krant gebeld en die hebben het verhaal aan de grote klok gehangen.
    Wet van Murphy:
    - de stad heeft de opdracht gegeven om ,,onze,, grond terug in de conditie te brengen zoals het was voor de werken …… wat ze daar mee willen bedoelen, weten we niet. Want we hebben 50 ton landbouwplastiek uit de grond gehaald en van een dump een prachtige tuin gemaakt.
    - en ze gaan vermoedelijk binnenkort de politie opnieuw sturen om ,,Mikki’s place to stay te ontruimen.
    De architect, mijn advocaat en mijn boekhouder zijn momenteel de koppen bij elkaar aan het steken om een oplossing te vinden. Het is dus afwachten.
    Laat niet na als je in de omtrek bent, om langs te komen. Soms bestaan er nog wonderen.
    Alvast bedankt voor uw steun, we houden U op de hoogte via onze website.

• 21 Juli 2016 - 17:10

Aida Meijer.:

Beste mensen ik heb jullie verslag gelezen.heb al jaren de wens om mij in Portugal te vestigen ,maar wil graag wat informatie . Heb van velengehoort dat Armação een fantastisch plekje is aangezien ik van de natuur hou en de rust om me heen.Word in Maart 65 dus wil ik mn wens en droom in laten uitkomen.Ben alleen dus zou graag een woning willen huren ,iwat zijn de mogelijkheden.Graag een reactie aub . Vriendelijke gr Aida meijer.