Overwinteren 2015 10 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Overwinteren 2015 10 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Overwinteren 2015 10

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

09 Februari 2015 | Portugal, Armação de Pêra

Tijd vliegt en wij staan stil. Het is genieten van zon en zee(lucht). We fietsen iedere dag een andere kant op maar wat heb ik een hekel aan de weg die naar de camperplek gaat. Het is een grint-knollen-mulle-hobbelweg en dan roept iedereen: doorfietsen! Ik knijp mijn stuur aan barrels en het zweet staat me al gauw op het hoofd. Nu zeur ik natuurlijk want het gevolg is wel dat je hier midden in de natuur staat. ’s Avonds genieten we van de duisternis waardoor je in de verte de lichten van Albufeira ziet.
Aan de camperplek wordt nog hard gewerkt en we blijven, mede op verzoek, tot de opening aanstaande zaterdag.
We hebben ook weer mee gedaan aan een avondje uit eten. Het was gezellig en lekker. Het menu was uniform platte piririkip met salade en frieten.
We ontmoeten iedere keer leuke mensen en zien ook weer oude bekenden. Zo kwamen Peter en Everdine deze kant op en brachten Wally en Greet ons een bezoekje. Zij staan op de camping aan de kust. Verder vrienden die je op de vorige plek ook al als buur had.
Heel veel discussies met camperaars worden gevoerd over het langer van huis weg zijn en hoe de kinderen en kleinkinderen dat vinden. Hoe gaat iedereen daarmee om, doe je je eigen wil of luister je naar de kinderen. Het maakt verschil of je thuis de oppas-oma-opa bent. Die oppas-camperaars blijven over het algemeen niet langer dan 6 weken en missen over het algemeen heel erg de kleinkinderen. Dat doen wij natuurlijk ook maar skype en telefoon vermindert het gemis. Over het journaal en andere ellende zijn we het allemaal eens. Daar missen we niets aan om vervolgens over het vrije leven dat we met z’n allen leiden verder te praten. Iedereen geniet, is vrolijk en gezellig.
In Guia is een enorm groot winkelcentrum waar alle bekende ketens hun huur betalen. Makro, C&A, H&M, Bodyshop, etc. Boven allemaal restaurants. We deden de boodschappen bij Continente en bij de kassa ga je net zoals op Schiphol door de afgezette paden richting kassa. Is het je beurt dan is het een kwestie van je boodschappen op de band leggen. Je hoeft dus niet rond te kijken of je wel bij de juiste rij of kassa staat. Thuis sta ik geregeld in de verkeerde rij, die andere gaat altijd sneller. Hier is dat euvel verholpen. Oh ja er waren 49 kassa’s en ja ook bijna allemaal open.
Vandaag staat er storm en toen wij vanmorgen richting zee fietsten werden we eerlijk echt heus waar bijna omver gewaaid. Ze voorspellen regen voor morgen. Misschien dat deze windkracht het allemaal op een afstandje houdt. Ik ga verder genieten, hier zullen jullie het weer mee moeten doen.

• 09 Februari 2015 - 17:01

Elly Braamhaar:

Regen....het is ook aan de Algarve nu eenmaal winter, dus het kan. Maar natuurlijk hoeft het voor jullie niet zo.
    De Portugezen zullen het echter kunnen waarderen, net als de Spanjaarden, als er eens een écht grote hoeveelheid naar beneden komt. Wij zagen stuwmeren nog niet voor de helft gevuld in Spanje!
    Weet wel dat wij jullie toch wel zonnenschijn toe wensen hoor. Ook aan Peter en Everdien onze hartelijke groeten.
    Geniet van elke dag, hoe het weer ook is. Grieten uit Hengelo, ook van Theo, Elly.

• 09 Februari 2015 - 17:11

Ton:

Klinkt weer leuk al die mooie verhalen en de foto's geven ook weer een aardig beeld. Ik zit nu achter de I-pad en reageer vanuit ons prachtige Codominium in Hua Hin, Thailand. 30 graden en een fiets waar de ketting vanaf liep, lijkt een beetje op elkaar allemaal. Veel plezier,

groet Ton en Hannie

• 09 Februari 2015 - 18:23

Marielle:

heerlijk te horen, zien en lezen dat jullie genieten! Blijf dat vooral doen! Hier groeit en bloeit alles prima xx

• 09 Februari 2015 - 21:53

Marren:

Jullie hebben uitzicht op Albufeira. Mijn zus is in Albufeira. Een hele maand in een appartement. Als ik niet zou weten hoe heerlijk het vrije rondreisleven is zou ik haast jaloers worden.
    Maar zeker na onze luxe gevangenis in Turkije willen we alleen nog maar met ons eigen huisje op reis. Wij hebben ook zin om te fietsen in de zo'n. Desnoods over rotpaden :-)
    En by THE way, zes weken is veel te kort, wij passen ook op onze kleinkinderen maar willen ons nooit vastleggen voor lange tijd. Onze vrijheid willen we niet kwijt.
    Zo, nu heb ik ook even meegedaan met de discussie.

Tot volgende bericht!!
    Marjan

• 11 Februari 2015 - 17:35

Bauke En Nel:

Leuk om jullie zo te volgen, helaas moeten wij nog enkele jaren werken. Hoop dat jullie nog veel genieten.
    groetjes Bauke en Nel

• 12 Februari 2015 - 17:37

Henk En Cilia:

Onze verhaaltjes laten nog even op zich wachten, we hebben wel internet maar de toegang tot waarbenjijnu laat het afweten en ook onze regulier emailadres. vandaar dat we nu gmail gebruiken.
    We zijn inmiddels een aantal dagen in Platja d'Aro en het weer wordt met de dag beter. temperatuur stijgt en veel zon-uren.
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Groeten van Henk en Cilia.