Portugal 5 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Portugal 5 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Portugal 5

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

08 Februari 2019 | Portugal, Armação de Pêra

Wanneer vertel je wat aan je trouwe lezers? Het stormt in Nederland, hier is het zomers warm. Willen jullie dat wel horen? Maar het is wel de reden waarom wij voor deze overwintering gekozen hebben. De kou ontlopen en warmte opzoeken.
Het leven gaat hier in slowmotion. Zo fijn op onze leeftijd. We ondernemen iedere dag een activiteit die onze spieren, botten en ik hoop ook onze brein etc in conditie moet houden. Wat dachten jullie van heel veel uit eten gaan en de lekkerste gerechten proeven. Voor 7 euro eet je je buikje vol met een lekker wijntje erbij en dat midden op de dag dat wil er wel in. Natuurlijk wandelen en fietsen we regelmatig in de directe omgeving. We pakken de auto als we wat verder van huis iets willen ondernemen.
We hebben ook een verhuizing achter de rug, we zijn terug naar “onze” plaats van 5 jaar geleden. Naast ons kwam een hele hoge camper staan die ons de zon, die nog laag stond, ontnam. We vroegen hoe lang ze van plan waren te blijven want dit vonden we niet echt fijn. Daar hadden wij dus niets mee te maken. Wij vonden van wel dus de toon was gezet. Toen Marcel een rondje vuilnis deed zag hij dat onze oude plek vrij kwam en ja hoor we mochten er gaan staan. De plek staat bekend als de mooiste van de camping. Dus inpakken en wegwezen. Jammer voor de buren in onze straat want we hadden het er heel erg naar onze zin, maar ze hadden begrip. Bleek later dat die grote bak maar een paar dagen bleef staan.
Het weerzien met Martien was gezellig en we hebben hem wat op sleeptouw genomen naar mooie vogelplekjes. Hij was beladen met een heel mooi fototoestel op statief en zijn verrekijker liet ons de flamingo’s zien en we kregen leuke uitleg. Midden op het strand zagen we plotseling dolfijnen die we nog niet eerder hier gezien hadden. Wat raakten wij in extase, zo ook Martien die niet zag dat er een enorme golf aan kwam rollen en hij nam een snoekduik om natte voeten te voorkomen. Hij rollebolde wat door het zand met een arm heel erg omhoog om zijn toestel te ontzien. Gelukt!
In Monte Gordo zijn we ook nog wezen kijken en hebben daar vrienden bezocht op de camping. Monte Gordo was onze eerste kennismaking met Portugal. Ook veel reisvrienden weten ons te vinden en zo bouw je hier een heel netwerk op van blije soortgenoten die allemaal van dit land houden.
Een heel leuke ontmoeting met B&B eigenaren in Foia/Monchique waar we gastvrij werden onthaald. The Art of Joy. Geweldig mooie plek met prachtig uitzicht.
Iedere dag vliegt om en we doen wat we willen en dat is het leven pakken en er van genieten. Dit verhaal wordt weer te lang ik ga voor jullie wat foto’s erbij zoeken. Veel kijkplezier.

• 08 Februari 2019 - 19:11

Fred Van Rijswijk:

Dat ziet er allemaal prachtig uit en na je verslag te lezen geloof ik wel dat jullie enorm genieten. Ik geloof dat ik maar naar Portugal vlieg, helaas is het te ver weg maar je hebt gelijk het is ook mijn favoriete land en Croatie. Wij mogen ook niet mopperen we hebben hier nog geen sneeuw gehad dan alleen in de Bergen en daar moet het maar blijven + we hebben veel zon gehad. Wij wensen jullie veel plezier en geniet er maar van het leven is te kort. Fred en Terry

• 08 Februari 2019 - 19:23

Lucy:

Ietsie pietsie jaloers, maar ik gun het jullie zo.Fijn dat jullie zo genieten. En leuk dat jullie Anne en Eus hebben bezocht. Wij gaan in juni naar Andalusië. Lijkt ons ook mooi en verder hebben we het hier ook best naar onze zin, vooral wanneer " af en toe" de zon doorbreekt. Ach.....op naar maart.

• 08 Februari 2019 - 20:00

Trinet:

O wat heerlijk om op een stormachtige avond zo'n ontspannen verhaal om de oren te krijgen.
    Van storm word ik altijd onrustig in mijn hoofd, maar dat hebben jullie mooi voorkomen met de beschrijving van de (zonnige) belevenissen.
    Wat een onaardige buren grote hadden jullie eventjes! Groot gelijk om te verkassen.
    Niet gaan sikkeneuren maar de zon weer opzoeken.
    Toch wel even een lange neus gemaakt zeker?
    Wij worstelen ons hier wel door de natte winter hoor. Heb vooral geen medelijden...
    Mijn vooruitzicht is in april de Pyreneeën bedwingen en in Lourdes een verzoek indienen om nog lang en gezond te mogen blijven camperen. Ook wel een goed idee hé?

Veel genot nog!

• 08 Februari 2019 - 21:06

Ton:

Fijn verhaal Francien met fraaie foto's, over die 7 euro voor een maaltijd met een glaasje ....wij betalen meestal 7 euro voor alleen het glaasje ! In Sydney is het strak blauw, rond de 29 gr , dus ook af en toe strandweer . Wat hebben we het toch lekker voor elkaar ! Groet ook aan Marcel van Ton en Hannie.

• 09 Februari 2019 - 04:05

Marren :

Klinkt als een heerlijke ongecompliceerde en zorgeloze overwintering. Hier raast de storm om ons Drents huisje.
    We zijn al een beetje bezig de spullen die meegaan op reis te sorteren en weer proberen we minder mee te nemen. Dus als je op de foto's tijdens onze reis ons steeds in dezelfde kleren ziet komt dat omdat ik te drastisch bezig ben geweest.

Wat een heerlijke blauwe luchten bij jullie. Alles lijkt mooi en dan zijn er toch nog mensen, grote camper of niet, die een onvriendelijke inborst hebben. Anders reageer je niet zo bot.
    Not happy people!!!
    Wat fijn dat je dan zo kan verkassen, scheelt weer, geen voortent:-)

Geniet lekker verder, jullie verstaan de kunst daarvan.
    Groetjes en Adeus!

Marjan&Marinus

• 09 Februari 2019 - 04:53

Martien:

We hebben hetzelfde weer. Dus ook ik geniet hier in Isla Cristina. Ligt gelukkig heel dicht bij ons geliefde Portugal.

• 10 Februari 2019 - 06:59

Linie Wildenbeest:

Mooie plek waar jullie nu weer staan! En mooie foto's, er bloeit ook veel.
    Geniet nog maar veel!groetjes van ons

• 10 Februari 2019 - 10:24

Ilma:

Leuk verhaal over jullie wel en wee en ik zeg maar zo : wie goed doet goed ontmoet.
    Ik ben ondertussen ook weer terug en geniet nog na van warmte en lieve mensen. Tot ziens in April. Groetjes Ilma.

• 10 Februari 2019 - 11:28

Arie:

We kunnen jullie weer volgen zonder die vermelding dat we op een gevaarlijke site kwamen, en als mijn tand is getrokken en genezen gaan we nog een keertje lekker duur dineren saampjes.

• 11 Februari 2019 - 08:14

Theo Braamhaar:

Wat leuk, mede door het mooie weer. Alles komt ons weer bekend voor, doch verlangen niet terug naar de oude situatie. We zijn juist terug van Agadir. Altijd mooi weer en het zeewater is te doen om in te zwemmen. Met Rayanair vlieg je vanaf Weeze voor €40 er naar toe. Ja, Marcel en Francien, we worden wat ouder en gemakzuchtiger. In de zomer houden we onze conditie wel op peil door 3x week te gaan golfen.

• 15 Februari 2019 - 07:23

Henkencilia:

Wat hebben jullie daar toch een heerlijk leventje!! Genieten van al het moois en goeds om je heen!! Groetjes vanuit ons rijdend huisje!

• 27 Februari 2019 - 17:13

Ellie Hus:

Het was al een tijd geleden dat ik jullie vorige verhaal las. Inmiddels is dit ook alweer een paar weken oud. Ook deze keer weer leuk te lezen en telkens zie ik ook weer bekende plekjes voorbij komen, die je hebt gefotografeerd Wat bijzonder dat de brem al bloeit en er zal zeker ook mimosa bloeien. Het ruikt dan zo lekker! Het leven in zo'n zuidelijk land is toch heerlijk rustgevend met een bevolking die ook geen haast heeft. We kunnen er wat van leren. De zon en de blauwe luchten spelen daar zeker een rol in. Geniet ervan, lekker overwinteren en straks weer overzomeren in NL! Ha ha. Nog vele mooie voorjaarsdagen gewenst en het voordeel nu is dat ik vast en zeker binnenkort weer iets nieuws van jullie zal lezen. Een hartelijke groet van Ben en Ellie.