1. Portugal - Reisverslag uit Oliveira do Hospital, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu 1. Portugal - Reisverslag uit Oliveira do Hospital, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

1. Portugal

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

07 Oktober 2018 | Portugal, Oliveira do Hospital

Jullie hebben er even op moeten wachten maar hier dan ons eerste echte reisverslag.
Ons plan lag min of meer vast om langs de westkust van Frankrijk naar het zuiden te rijden, rustig aan. Omdat we Normandie en Bretagne al eerder bezochten wilden we nu onder Nantes de kust gaan volgen. Na een paar reisdagen kregen we de indruk dat alle Fransen een camper hebben en er geen een thuis was maar onderweg. Wat een idiote drukte aan die kust. Grote luxe, lange, dure, nieuwe, enorme campers bevolkten de wegen en stonden mannetje aan mannetje op de camperplaatsen. We reden de nodige rotondes en zochten leuke plekjes, maar waar zijn die nog? Niet hier langs de kust, maar wel in het binnenland.
In Mirambeau bleven we zelfs 2 nachten om even bij te komen. Een dorp met weinig interessante dingen maar wel een prima camperplek op een oud campingterrein.
Omdat (ik zeg het maar 1 keer) mijn dubbelzien me wagenziek maakt en die rotondes niet echt bijdragen aan ons genot besloten we het anders aan te pakken. We nemen de rechte weg naar het zuiden richting spaanse grens en door naar Portugal. In de cabine heerst volledige eensgezindheid en we bezoeken oude en nieuwe camperplekken. De laatste nacht troffen we het met een camperplek in Guarda waar ze tot 4 uur in de nacht kaboem kaboem muziek de lucht in stuurden.
Wat is het dan fijn om een hartelijke ontvangst te krijgen op camping Tapadinho in Vila Nova do Hospital. Daar zijn we nu en genieten van prachtig weer. Geen haast, alles mag, niets moet, alleen het samen genieten staat boven aan onze lijst en dat doen we nu met volle teugen.
We voelen ons weer thuis in Portugal.

• 07 Oktober 2018 - 18:30

Liesbeth:

Welkom thuis, de start was heel gezellig, proost, x

• 07 Oktober 2018 - 19:09

Bob:

Ga lekker genieten en ga,als je daar weer zin in hebt mooie verhalen schrijven. Lekker slapen en tot ,liefs morgen maar overmorgen mag ook.

• 07 Oktober 2018 - 19:14

Lucy Verdonk:

Groot gelijk om de drukte te ontvluchten en heerlijk te genieten van Portugal. Hier ook iedere keer mooi weer, we hebben vanmiddag heerlijk in de zon gezeten bij het hotel aan de IJssel in Doesburg. Komende week ook weer meer dan 20 graden, heerlijk. Woensdag met " 4 Het Leven" naar Katwijk, naar Soldaat van Oranje. Ben heel benieuwd. Geniet ze, jullie tweetjes.
    Lieve groet Hans en Lucy.

• 07 Oktober 2018 - 19:25

Jeanet:

Fijn dat jullie weer zijn op de plek waar je je zo thuis voelt!

• 07 Oktober 2018 - 20:13

Fred Van Rijswijk:

Doe maar rustig aan en geniet maar van het mooie Portugal
    Frederik

• 07 Oktober 2018 - 23:59

Ton En Hannie:

Vervelend van die rotonde’s, maar het weer, het landschap en de goede stemming compenseren veel. Leuke foto’s en vooral veel genieten, groet uit Bonaire

• 08 Oktober 2018 - 03:48

Marren :

Wat een leuke selfie, echte vakantiehoofden. Ja, vreselijk is het al die campers als vrachtwagens en al die Fransen, hahaha. En die drukte langs de kust is ook benauwend.
    Dan is het heerlijk om op bekend terrein te komen waarvan je weet dat het er relaxt is.
    Je snapt toch niet dat al die mensen maar in die drukte blijven staan.
    En dan die muziek tot vier uur, knettergek!!
    De rustige plekjes daar gaan wij ook altijd voor, lekker genieten en laat de rest maar hutje mutje staan dan hebben wij meer ruimte.
    Veel plezier en het lijkt ons daar heerlijk.
    Wie weet gaan we het nog eens in het echt bekijken.
    Groetjes van ons, adeus
    M&M

• 08 Oktober 2018 - 04:36

Joke Van Silfhout:

Fijn te horen dat Jullie goed zijn aangekomen in Portugal. Wat een prachtige omgeving en goed weer. Nu lekker genieten en bijkomen van de reis. Veel plezier en tot horens. Groetjes uit Dieren.

• 08 Oktober 2018 - 04:39

Martien:

Ik zie dat jullie het mooie plekje gevonden hebben op Tapadinho waar ik ook altijd sta. Je hoeft nog niet weg, want het duurt nog even voordat ik daar ben.

• 08 Oktober 2018 - 05:39

Marjo:

Wat heerlijk voor jullie om weer te overwinteren in Portugal. Ben zelf net terug van een bezoek aan mijn dochter in Griekenland. Veel plezier daarven van elkaar, en lees met veel genoegen jullie reisverhalen weer. Liefs

• 08 Oktober 2018 - 06:14

Marian En Wilfri:

Ik had vanmorgen graag een duik in het zwembad genomen.
    Hpu doe

• 08 Oktober 2018 - 12:50

Ilma:

Welkom op de plaats van bestemming. Gooi het anker maar uit en laat er maar gras onder de camper groeien. Zal ik een cursus Portugees op sturen? Jullie horen nu bij de locals en dan is het handig dat je de taal spreekt. Heb het goed daar!

• 08 Oktober 2018 - 16:49

Cilia En Henk:

Wat fijn dat jullie weer op een favoriet plekje zijn aangekomen waar jullie weer even tot rust kunnen komen na al die kilometers.
    Geweldig Marcel dat je deze rit weer volbracht hebt en Francien, blijf ons verblijden met je mooie verhalen.
    Groeten vanuit Muros.

• 09 Oktober 2018 - 06:07

Bert En Linie Wildenbeest:

Fijn dat jullie weer veilig in jullie vakantieland zijn aangekomen!
    Jammer dat je van de reis er naartoe niet meer kunt genieten zoals voorheen maar jullie maken overal het beste van, gelukkig

• 10 Oktober 2018 - 07:43

Ellie Hus:

Veel mooie plekjes gewenst en geniet met volle teugen! Zo leuk om jullie te volgen in Portugal!
    Groet van Ellie

• 15 Oktober 2018 - 07:54

Wally Bos:

Fijn dat jullie weer en route zijn geniet ervan !