2 Portugal - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu 2 Portugal - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

2 Portugal

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

15 Oktober 2018 | Portugal, Armação de Pêra

Eenmaal in Portugal voelen we ons weer als een vis in het water, maar wat is het hier droog. De natuur snakt naar regen. Er wordt nog altijd heel hard gewerkt op camping Tapadinho. Hebben ze vorig jaar na de brand alles weer een beetje op de rit en dan komt de volgende catastrofe. Alle parasol-dennen zijn aangevreten door een soort worm die de watertoevoer in de boom blokkeert waardoor deze de dood tegemoet treedt.
Er komen grote zaagmachines en alles gaat plat. Wat kan een landschap in een jaar rigoureus veranderen. Maar goed, we helpen hier en daar een handje met het kloven van de bruikbare stammen en genieten van mooi weer. Ook het samen uit eten is weer geregeld, met Phil en Peter en Liesbeth en Lidy hebben we in Midoes een goede maaltijd tot ons genomen. Weer eens wat anders dan uit de pannetjes in de camper.
Het was een fijne tijd en dan willen we toch weer verder. Een dag of 3 of 4 en dan kunnen we op onze besproken plaats in Pera zijn. Hoe anders liep het, jullie hebben allemaal meegeleefd, de storm Leslie werd voorspeld en daardoor besloten we toch wat sneller richting de kust te gaan omdat die storm precies over het midden van Portugal zou trekken. Dus: wegwezen daar en door rijden. Achteraf een heel goed besluit want in de bewuste nacht dat de storm over zou trekken stonden wij rustig op onze plaats in Pera.
Het heeft ons verbaasd dat de Portugese weerkaarten je minimaal op de hoogte stelden, maar onze zoon en schoonzoon op Gran Canaria gaven ons heel gedetailleerde weerkaarten door waardoor we ons hebben laten leiden.
De ontvangst door de camperaars hier op de camperplek was uitbundig gezellig. Je beschouwt elkaar zo langzamerhand als echte buren die dan ook direct de koffie voor je klaar hebben, dank je wel Jaap en Sonja.
Stoeltjes naar buiten, camper horizontaal en verticaal recht gezet en het genieten kan beginnen.
Ik hoor het jullie zeggen: Je zou er toch een maand over doen om daar te komen? Ja dat zouden we maar het liep dus allemaal even anders. Ik hoef geen primatour meer te slikken en ook samen hebben we dag voor dag de balans opgemaakt hoe nu verder. Marcel was van de rotondes af en ik kon de ogen weer gewoon open doen. Goed bevallen dus dat laatste stuk.
Vanmorgen heb ik een uurtje op internet rond zitten neuzen en vrijdag wordt onze huur-auto afgeleverd. Marcel is blij met de prijs dus ook weer geregeld. Het geeft wat comfort en je komt nog eens daar waar de camper niet kan komen.
Vandaag regent het zoals voorspeld, maar piept de zon door dan is het direct goed warm.
Jullie kunnen nu dus rustig de winterslaap in, want wij zijn heelhuids aangekomen op ons winterslaapadres. En nu lukt het niet om de foto's er bij te krijgen. Volgende keer beter.

• 15 Oktober 2018 - 12:33

Joke Van Silfhout:

Hallo
    Fijn te horen dat Jullie de orkaan hebben kunnen omzeilen. Hier bij ons in Dieren is het nog steeds mooi weer. Vandaag 25gr en dinsdag ook. De rest van de week droog en zonnig bij temperaturen van 16/19 gr. Wij wensen Jullie veel plezier en geniet er lekker van. Tot gauw maar weer. Groetjes uit Dieren

• 15 Oktober 2018 - 12:40

Henken Cilia:

Net aangekomen op praya de Furadourokomt je verslag binnen!Onder het genot van een kopje thee genieten we van jouw verslag!Als we het zo lezen hebben jullie het weer dik voor elkaar.Het genieten en alles mag en niks hoeft kan beginnen!!Mooie tijd daar!!

• 15 Oktober 2018 - 12:43

Hannie:

Als het zou kunnen zou ik het teveel aan water in Bonaire wel naar jullie willen sturen, allebei blij.
    Maar ja helaas het is net als met de weegschaal, kan het ook niet kwijt aan wie het nodig heeft....
    Jammer maar helaas. Lekker genieten daar en met al die gezelligheid om jullie heen gaat dat best weer lukken.
    Groeten Hannie en Ton

• 15 Oktober 2018 - 13:09

Ilma:

Goed om te horen/lezen dat jullie het naar je zin hebben. Geniet er van. Ik kan de foto's niet bekijken maar het zullen wel weer mooie plaatjes zijn. Komt nog wel. Hier is het subtropsch warm en blijft de herfst nog even weg. Een nederlandse nazomer die je niet vaak mee maakt. We genieten er van.
    Groetjes uit Nieuwegein.

• 15 Oktober 2018 - 13:10

Ellie Hus:

Wat een goede keuze hebben jullie gemaakt. Het slechte weer is nu in de Aude bij Carcassonne. Veel drama daar. Helaas jammer dat ik de foto's niet kan openen. Zal wel aan mij liggen. Is een bijl ook een standaard gereedschap in de camper? Het wordt vast mooier weer deze week. Veel plezier en groeten uit Cardet van Ben en Ellie.

• 15 Oktober 2018 - 13:43

Marren :

Fijn dat jullie goed gearriveerd zijn. Die storm met windstoten van 196 km per uur is niet gering. Dat kunnen onze huizen op wielen niet aan, nouja, jullie huis wel beter dan het onze natuurlijk.
    Geniet maar lekker van de winterslaap. Onze andere waarbenjij.nu vrienden waren ook op weg naar Portugal, naar Lagos. Ze waren bij de Spaanse grens toen ze terug moesten. Hun dochter kreeg onverwacht een nare medische uitslag en moet geopereerd worden.
    Dan wil je toch thuis zijn maar daarom is het ook zo fijn wanneer alles goed gaat thuis en je onbezorgd op reis kan.
    We zijn wel een beetje jaloers op jullie winterslaap.
    Durma bem!!!!

• 15 Oktober 2018 - 13:54

Elly Braamhaar :

Al die berichten over de storm: dan ga je toch bedenken 'hoe is het met hen' maar jullue zitten gelukkig zuidelijker! Fijn te weten. Genieten nu!!

• 15 Oktober 2018 - 13:55

Fred & Terry:

Wat een pracht tocht geniet er maar met volle teugen van want het leven is te kort.
    Het weer bij ons in Langley is prachtig iedere dag zon.
    Veel liefs
    Fred en Terry

• 15 Oktober 2018 - 14:02

Theo Braamhaar:

Fijn dat jullie het gezellig hebben, maar voor het weer hadden jullie momenteel niet in het zuiden hoeven te zijn. Ik heb vanmiddag gegolfd in korte broek bij een temperatuur van 25 graden.Dus niet verkeerd. Maar we kunnen ons ook de gezelligheid van het camperen nog goed herinneren. Wens jullie een heel prettige tijd in het mooie Portugal.

• 15 Oktober 2018 - 14:12

Bert En Linie Wildenbeest:

Fijn dat de huurauto vrijdag komt. Lekker ritjes in de omgeving maken! En de boodschappen doen...
    Groetjes van ons

• 15 Oktober 2018 - 14:58

Marjo:

Wat fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen en jullie weer kunnen genieten op de vertrouwde plek. Straks de huurauto halen en lekker rondrijden in de omgeving. Het was trouwens enig om jullie reisverhaal weer te lezen. Veel plezier samen.

• 15 Oktober 2018 - 15:03

Trinet:

Klinkt super, die nabije toekomst voor jullie.
    Ondanks het mooie weer in Nederland tot nu toe, kun je er op rekenen dat de Novemberregen en -stormen er wel weer aan zullen komen.
    Hier gaan de gordijnen dan dicht: dan zie ik het niet.
    Ga lekker genieten en blijf vooral gezond.

• 15 Oktober 2018 - 17:20

Bob:

Het is geweldig dat jullie het heerlijk naar je zin hebben.Ik neem aan dat je een auto hebt gehuurd die niet te groot is zodat je niet teveel geld uit geeft zodat je je kinderen genoeg geeft als jullie weer thuis zijn

• 17 Oktober 2018 - 14:07

Wil:

En nu lekker rondtoeren in je autootje!

Groetjes, Wil.