Zomer 4 - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Zomer 4 - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Zomer 4

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

02 Juli 2014 | Nederland, Dieren

De fietsen krijgen heel wat kilometers te verduren. De route loopt nog steeds strak langs de Main en je moet wel goed opletten anders sla je de bezienswaardigheden in de aanliggende dorpen en steden over. Sommige gunnen we een blik andere slaan we soms over. Goed bekeken hebben we Lohr am Main, Wertheim, Wurzburg. We verhuizen regelmatig naar een volgend etappepunt en iedere keer staan we versteld van de mooie plekken die we treffen. De familie is ook blij met deze woonplaatsen, dat is mooi meegenomen.
Natuurlijk heerst er langs de Main ook de voetbalgekte. Ons rood-wit-blauw-oranje wordt regelmatig van stal gehaald. Leuk is dat de Nederlandse schepen die langs varen ons enthousiasme delen en luid toeterend verder varen. De Duitsers kunnen er ook wat van. Natuurlijk zijn wij gast bij hen en gunnen hen ook het plezier hetgeen in dank wordt aanvaard. Onze route eindigt in Schweinfurt, daarna wordt de route wat minder interessant dus buigen we af richting noorden, de neus naar huis.
We komen in skigebieden die er nu zomers mooi uitzien. Gisteren wilden we Marburg met een bezoek vereren, het moet een mooie stad zijn. We duiken de stad in en ons tommie wijst ons dwars door de meest smalle eenrichting straatjes. Rijden we zo met onze wielen over de stoep van C&A en mensen kijken verwonderd hoe we hier toch terecht zijn gekomen. Het heeft ons een uur gekost om de stad weer uit te komen en ik kan jullie vertellen dat ik hem goed gezien heb. Toen door naar een overnachtingsplek, ook dat was niet een echt vrolijk gebeuren. Om een lang verhaal kort te maken: over 60 kilometer hebben we 7 uur gedaan. Marcel had er schoon genoeg van maar we sliepen weer op een prachtige plek in Lutze.
Aangezien we het weekend thuis willen/moeten zijn zetten we vandaag de tomtom op Wesel, een mooie laatste plaats. Maar het liep toch even anders want Marcel had het stuur vast in handen en stelde voor om door te rijden naar huis. Daar draait nu de eerst wasmachine. We kijken terug op 4 weken prachtig weer, mooie tochten, veel rust, veel gezelligheid, leuke terrasjes, alles wat een mens zich soms wenst en wat dan zo maar op ons pad komt.
We hebben genoten van deze zomerreis, nu weer thuis waar we ons gaan verheugen op de volgende na-zomerreis.

• 02 Juli 2014 - 18:22

Ilma:

Welkom thuis. Weg gaan is leuk: thuis komen ook!
    Dan heb je het goed gedaan.

• 02 Juli 2014 - 19:55

Wil:

Zo dat kunnen ze je niet meer afpakken, fijn dat jullie zo genoten hebben .

Groetjes Wil

• 02 Juli 2014 - 21:13

Henk En Cilia:

Wat en leuke trip hebben jullie gemaakt!
    En goed naar je zin met veel gezelligheid.
    Wat wil een mens nog meer!
    Groetjes van ons.

• 03 Juli 2014 - 08:40

Alice:

De koffiekannen hadden een aanleiding kunnen zijn, drinken er geen koffie minder om
    wel thuis !

• 03 Juli 2014 - 15:33

Martien:

leuke verslagen. en dan die foto met een ezel in de kuip en een ezel die toekijkt

• 03 Juli 2014 - 17:07

Marren :

Welkom thuis.
    Prachtige foto van de zonsondergang. Thuis is fijn maar wij kijken ook alweer uit naar september. Tussendoor vergeten we hier natuurlijk niet te genieten.
    We lezen elkaar wel weer tegen die die tijd.

Groetjes
    Marjan