na-zomeren 1 - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu na-zomeren 1 - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

na-zomeren 1

Door: francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

23 Augustus 2014 | Nederland, Dieren

Ze zeggen dat het herfst is in Nederland. En ja, daar lijkt het af en toe wel op. Een reden te meer om de camper reisklaar te maken en heel gauw weg te gaan. Dan heb je toch nog eerst een luxe puzzel op te lossen. Waar gaan we heen? Stukje hier, stukje daar, geen optie, wel een optie, buienrader, meteovoorspellingen etc.
En waar kom je dan uit? Natuurlijk naar het zuiden want daar schommelen de temperaturen nog rond de 28 tot 30 graden. We worden enthousiast en zien dan ook nog een mooie fietsroute. De Canal du Midi route trekt ons wel, van de Atlantische oceaan naar de Middelandse Zee. Ruim 525 kilometer, we hebben de tijd. Maar waar starten we? Weer zo'n luxe keuze. Willen we snel of wordt het b-wegen rijden? Starten we in Bordeaux of in Sete? Herfst betekent wind/storm, dus we pakken de oostroute naar het zuiden en wie weet komen we ooit aan in Bordeaux.
Je kunt ook nog iets veel leukers tegenkomen onderweg. Het wordt dus weer een verrassing waar we uitkomen. In ieder geval heeft onze garage Schoolderman de dakramen prima gepoetst zodat we bij het ontwaken goed de luchten kunnen bekijken en vanuit ons bedje kunnen besluiten wat we die dag gaan doen. We houden jullie wel op de hoogte, mits wifi frequent aanwezig is.

• 23 Augustus 2014 - 19:29

Liesbeth:

Als je dan toch in Bordeaux bent, kan je net zo goed doorkachelen naar hier.

• 23 Augustus 2014 - 23:28

Wally Bos:

Is schoolderman jullie hoofdsponsor ? dan snap ik t. Desondanks veek plezier

• 23 Augustus 2014 - 23:40

Ton:

Wat een heerlijk vooruitzcht ! Zoek aub de zon op, dat verdienen jullie !
    gr. Ton en Hannie

• 24 Augustus 2014 - 08:19

Martien Brand:

Grootse plannen. Ik begin ook al weer een beetje de kriebels te krijgen om naar het zuiden te vertrekken met al die rgen hier

• 24 Augustus 2014 - 10:36

Henk En Cilia:

Als we dit zo lezen dan volgen........we jullie ,in ieder geval via de mail!
    En wie weet hoe onze wielen nog gaan draaien!
    Een hele mooie en weer verrassende reis gewenst.
    Henk en Cilia.

• 24 Augustus 2014 - 13:13

Marren :

Heel herkenbaar allemaal, route uitstippelen en daar dan volledig van afwijken :-)
    Canal du Midi was erg leuk fietsen vorig najaar. Wij gaan eind volgende week op pad en dan eerst Nevers bezoeken. Schijnt ook mooi genoeg voor een bezoek te zijn. Jullie heel veel plezier en hopelijk hebben jullie veel WiFi onderweg. Benieuwd naar jullie nomadenleven.

Groetjes
    Marjan

• 24 Augustus 2014 - 17:14

Marjolein :

Heel veel plezier, waar je dan ook uit komt;-)

• 25 Augustus 2014 - 20:43

Alice:

Hoe groot Frankrijk ook is
    in Shalin sur Saon / Bourgondie, kun je onze Louise en Allard als tegenliggers op de fiets
    _ nu niet meer dus - voorbij fietsen ! Zij zitten op de Veloroute la voie des vignes - Bourgongne,
    je weet het maar nooit
    dat fietsen, dat heeft wel wat,
    met mijn E-bike is ook hier in Kaprun en omgeving, een wereld opengegaan !!!
    Noooooooit tegenwind

• 29 Augustus 2014 - 12:20

Heleen En Hans:

Ook wij hebben niet altijd wifi, maar nu even wel. Komend vanuit de Provence, zitten wij nu in Bagnols sur Ceze, met mooi weer. Geniet er van jullie!