Overwinteren 2015 12 - Reisverslag uit Messines de Baixo, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Overwinteren 2015 12 - Reisverslag uit Messines de Baixo, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Overwinteren 2015 12

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

24 Februari 2015 | Portugal, Messines de Baixo

Tijd om weer te vertrekken dat waren mijn laatste woorden. Storm aan de kust, dus de bedden even verschoond en laten wapperen. Inpakken en wegwezen. Genoeg zeelucht in de longen dus weer iets van de kust af. Het beviel ons reuze goed bij Andre op camperstop Messines en we hebben nog een 12 dagenkaart dus laten we die maar op gaan maken. Heerlijk terug naar de rust. Het blijft druk aan de kust nu. Camperaars die vertrokken zijn na de feestdagen komen ook aan, nog in winterjassen die al gauw verruild worden voor de fleecejacks. Aan de kust nu ook een hoog crocks-gehalte.
Dinsdag heeft Andre ons oude stekkie voorzien van een bankje dus we konden zo de plek aan het kabbelende beekje weer innemen. Heerlijk dat geluid van dat stroompje en de stilte en de prachtige avondhemel. We staan veel buiten om daar van te genieten. Helaas zijn we geen sterrenkijkers, maar het blijft mooi.
We hebben gas getankt en voor de rest heeft ons rijdend huis niets nodig. Wat zijn we blij met de nieuwe accu’s die constant vol zijn. De zon doet zijn best op de zonnepanelen dus stroom zat. ’s Morgens is het nog erg fris dus dan beginnen we met de kachel, maar zodra de zon boven de heuvel gluurt kan de kachel weer uit.
Dit is een gebied dat vraagt om wandelingen. Er liggen er genoeg klaar die de moeite waard zijn. De eerste wandeling is direct een juweeltje. En zal ik dan ook eens klagen? Het was bijna te warm om te klimmen en te klauteren, Och we hebben de tijd en kunnen er net zo lang over doen als we willen. Bijna aan het eind van de wandeling is er een uitnodigend terras in Marreiros. Dat laten wij niet links liggen om daarna rechts af te slaan richting luie stoel voor de camper. Wat is het dan genieten van sneeuwfoto’s die ons via whatsapp bereiken. Zelfs de kinderen raden ons aan nog maar even hier te blijven. Dat is lief, zij kennen ons.
Vandaag de markt maar weer eens op. Lekkere platte kippen gescoord en de boodschappen weer in de fietstassen. De eerste winkel is 7 km fietsen maar na een volle rustdag op zondag is dat geen straf.
Zo vullen onze dagen zich en ze vliegen om!

• 24 Februari 2015 - 16:20

Sieneke:

hoi luitjes,

Geniet nog maar lekker. Ik ben weer terug en heb het vanaf mijn terugkomst nog steeds koud :)
    Het is hier kil en nat dus geen enkele reden om weer deze kant op te gaan.
    Nog een fijne vakantie.
    Groetjes

Sieneke

• 24 Februari 2015 - 17:24

Bob:

Het is toch een pracht dat jullie zo genieten.Het weer is hier redlijk.
    Veel plezier

• 25 Februari 2015 - 06:50

Ton:

Wandelen doe ik natuurlijk ook, maar dan over het strand met wind en 30 graden, dan smaakt een LEO tapbiertje bij Bobby's bar ook Top !
    Heerlijk jongens, wandelen fietsen en liggen wat een heerlijk leven hebben we toch
    Groet Ton en Hannie

• 25 Februari 2015 - 18:49

Corrie:

De plaatjes zijn jaloersmakend!Wat wil je nog meer .....een blote rug in de zon ...wandelschoenen aan ...en dan die heerlijke platte kippen!!!!
    Geniet nog lekker !

• 26 Februari 2015 - 11:35

Marren :

Klein kort berichtje. Ben geveld door het Noro virus, aaaaah, vreselijk. Het weerhield me er niet van even te kijken hoe het met jullie gaat. Prachtig daar, alleen die platte kikker vind ik vreselijk, ben gelijk weer misselijk.
    Heel veel plezier verder!! Ik ga uitzieken, inmiddels ligt Marinus ook plat met het virus. Gelukkig niet zo plat als die kikker.

• 02 Maart 2015 - 19:44

Cilia:

Hebben wij ook zo'n last van dat de dagen voorbij vliegen.
    Onvoorstelbaar, we zijn alweer een maand (was wel de kortste) onderweg.
    Gebruiken ze de platte kikker net als de platte kip?
    groetjes van Henk en Cilia