Overwinteren 2015 03 - Reisverslag uit Vila Real de Santo António, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Overwinteren 2015 03 - Reisverslag uit Vila Real de Santo António, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Overwinteren 2015 03

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

28 December 2014 | Portugal, Vila Real de Santo António

De kerstdagen zitten er op. Hebben jullie het naar de zin gehad? Hier zat de kerstsfeer er goed in, muziek door de straten, portugezen mooi opgepoetst, kitscherige kerstprullaria op de markt en in de winkels.
Wij genoten van onze schelpen stal en de waxinelichtjes maakten het kerstgevoel compleet in de camper. We aten gebakken zalm met ons tweetjes. Dat is wel heel anders dan met de hele familie thuis. Natuurlijk mis je de (klein-)kinderen, maar de telefoon en skype maken veel goed.
Het weer is toppie, de hele dag schijnt de zon en kunnen we alles lekker buiten doen. Nog wel fris op de fiets dus een vest aan en de omgeving in. We kennen het hier goed en vinden het toch leuk om bekende plekjes aan te doen. Wat denken we veel aan Lex en Marjo. Met hen waren we hier jaren geleden voor het eerst.
Het is stil in de Algarve, nog niet overbevolkt door toeristen. Het valt ons wel op dat er erg veel Fransen zijn. Voorheen gingen die door naar Marokko, maar dat land schijnt helemaal uit de gratie te zijn. Teveel gebedel, agressie en vandalisme.
We vinden dat de dagen omvliegen. Natuurlijk ben je ’s morgens lekker druk met het wegbrengen van de pot, het innemen van water, het wegbrengen van vuil water, het vuilnis naar de stort brengen, de vloer vegen, etc.
De bakker komt om 9 uur aan de deur en dat is luxe. Het brengt ons al vroeg aan het watertanden.
We wilden gisteren een fietstocht maken naar de zoutheuvels maar we moesten na een paar kilometer toch echt rechtsomkeer maken, want het pad was enorm drassig en modderig. Jammer want de natuur is hier zo mooi. Vaak zagen we hier de flamingo’s, maar volgens mij zijn die nog onderweg uit het zuiden.
We staan met de neus voor de rivier de Guadiana die de grens vormt met Spanje en uitmondt in de oceaan. Het strand is dan ook dichtbij en heerlijk om te wandelen. Is dit niet echt genieten? Volgens de weerberichten sneeuwt het nu in Nederland en wij zitten buiten in de zon. Je moet er een eindje voor rijden maar dan heb je ook wat.
Op naar het nieuwe jaar. Ik wens al mijn lezers een voorspoedig, gezond en liefdevol 2015 toe.

• 28 December 2014 - 13:21

Hannie:

Nou geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet ervan.
    Wij hebben de temperatuur omslag langzaamaan gemaakt op de cruise met hier de finale...sneeuw
    maar vandaag wel met een mooie blauwe zonnige hemel.
    Ga zo maar eens buiten lopen om te wennen!

Groeten van Ton en Hannie

• 28 December 2014 - 13:58

Bob:

In het hoge noorden sneeuwt niet, het is nu 2 graden boven nul maar wel een mooie zon. Straks ook maar eens een fietstochtje maken en moeders op haar Ferrari,op naar Landsend.
    Veel plezier samen.
    BenH

• 28 December 2014 - 14:13

Marren:

Pastel de Nata op tafel, zonovergoten plekje voor de camper en lekker voor je uit genieten. Heerlijk!
    Leuke foto's ook allemaal. We waren even in Portugal.
    Hele fijne jaarwisseling en een feliz Ano Novo!!

Marjan&Marinus

• 28 December 2014 - 14:16

Hetty Van Zoest:

Na de (meestal) donkere dagen nu dan hier een heerlijke winterse dag gelukkig. Dat doet een mens goed, dus ik snap heel goed jullie gevoel in dat heerlijke zonnetje daar! Geniet er weer van en ook van mij een goed uiteinde (zonder oliebollen denk ik daar) en een (vooral gezond) 2015 met weer fijne reizen en voor mij dan de verslagen. Groetjes voor jullie, Hetty

• 28 December 2014 - 15:10

Sieneke:

Hallo luitjes
    Leuk om op deze manier wat van jullie te horen/lezen.
    Ook ik mis de sneeuw en de kou niet .
    Zit lekker in de Carib om daar een aantal maanden door re brengen.

Geniet van jullie vakantie en wens jullie alvast een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2015
    Groetjes
    Sieneke

• 28 December 2014 - 15:32

Martien:

Jullie ook de beste wensen. Gisteren met lydy, liesbeth, phil en peter naar een uitvoering van jesus christ, superstar geweest in carregal do sal. Dat past meer bij pasen, maar dat mocht de pret niet drukken. Er werd prima gezongen in het portugees. Weer helemaal terug in de seventies. Groetjes

• 28 December 2014 - 16:02

Trinet:

Ik ben geloof ik een van de weinigen die nu in Nederland vertoeft... Met dit stralende weer en een pak(je) sneeuw is dat even helemaal niet erg hoor. Mijn tijd komt nog!
    Jullie verhaal daar in Portugal klinkt heerlijk ontspannen. Nu de flamingo's nog. Hou ons maar lekker op de hoogte.

• 28 December 2014 - 16:04

Henkencilia:

We watertanden bij jullie verslag!
    Nog een paar dagen hier met de Italianen,
    Henks verjaardag,nog een beetje oppassen,
    shockwavetherapie voor mijn hielspoor,en dan hopen
    onze wielen ook weer richting zuiden te draaien!
    we hebben er zin in .
    Genieten jullie maar lekker verder,het is jullie gegund!
    Groetjes Henk en Cilia.

• 29 December 2014 - 11:14

Marjo:

Wat zien jullie er ontspannen en gezond uit en wat een mooie foto's. Zeer herkenbaar allemaal. Ik wens jullie een fijne tijd in Portugal en een heel gezond 2015.

• 29 December 2014 - 22:44

Heleen En Hans :

We wensen jullie ook een goed en gezond 2015 met heel veel camperplezier. Heleen en Hans.