Nazomeren 9 - Reisverslag uit Bédoin, Frankrijk van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Nazomeren 9 - Reisverslag uit Bédoin, Frankrijk van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Nazomeren 9

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

02 Oktober 2014 | Frankrijk, Bédoin

Nog even over die beklimming van de Mont Ventoux op zondag. Rumex komt uitbundig terug, het was koud, het waaide hard op de top, maar hij heeft het wel gehaald. Op het laatst waren wij thuisblijvers wel wat ongerust want het duurde erg lang voordat hij terug kwam en de telefoon gaf ook geen signaal. Met stijve handen van het knijpen in de remmen bij de afdaling kwam hij tegen vieren thuis. We hebben het gevierd met een lekker terrasje. Pluim voor die broer van Marcel.
Maandag is het markt in Bedoin en die is nogal bekend dus die moet je gezien hebben. Ton en ik slenteren langs de vele veelzijdige kraampjes terwijl de mannen zich op het terras genesteld hebben. We kopen een lekkere kip voor de lunch en kluiven die voor de camper helemaal kaal.
Bij terugkeer op de camperplaats komen Cilia en Henk waar we al vaker mee samen reisden ook aan. Een gezellige boel voor onze camper. Veel bijpraten en de vraag is al gauw gesteld: wanneer gaan we een bridge leggen? Komt allemaal nog aan de orde.
Ton en Rumex vertrekken richting Nederland zij willen het weekend thuis zijn. Weer een moment van afscheid nemen, nooit leuk.
Wij hebben nog steeds geen plannen alhoewel ons schijfje boven in de kop wel behoorlijk vol begint te raken. En dan is er opeens die miezer op dinsdagmiddag. Onze eerste dag een beetje meer binnen zitten, tijd voor een bridge. De middag vliegt om en ’s avonds maken wij dan nog een lekkere wandeling, want de temperatuur en het weer blijven heel aangenaam.
En dat is het nu precies, je reist naar de zon en zoekt de schaduw, want het is zomers warm. Dan is rijden niet een echt leuke optie dus blijven we steeds een dagje langer hangen hier in het zuiden van Frankrijk. Och zo’n laatste paar vakantiedagen hier is geen straf. We lopen, fietsen, lummelen, kijken, praten, breien, zonnen, doen de boodschappen, wassen, kuisen, poetsen, schrijven een stukje voor jullie, maken de foto’s pasklaar en lachen veel.
Wij zijn dus heel tevreden zeker op het terras met Wifi, speciaal voor de lezers.

• 02 Oktober 2014 - 18:54

Ton:

Toch wel een beetje jaloers op al die zon en ook op de fietsprestaties !
    Gaat steeds beter hier in Nijmegen !

Groet Ton en Hannie.

• 02 Oktober 2014 - 20:12

Martien:

Wel niet op de fiets, maar wandelen kan ook uitputtend zijn

• 07 Oktober 2014 - 14:47

Marren:

Wat heerlijk, die kip, krijg gelijk honger. Jullie zijn dus ook lekker aan het lummelen, wij ook. Vannacht heeft het hier (Frejus) enorm geregend. Nu weer heerlijk zonnetje en we pauzeren nu even tijden een fietstochtje bij de Mac.
    Even al onze internetzaken bijwerken onder het genot van koffie met een Italiaanse Burger.

Goede reis verder en veel lachplezier. :-)

Groetjes
    Marjan