Nazomeren 7 - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Nazomeren 7 - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Nazomeren 7

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

23 September 2014 | Frankrijk, Millau

Nooit verwacht dat we het op de camping zo lang zouden volhouden. Natuurlijk ligt dat aan de camping, prima, schoon, kleinschalig, veel komende en gaande campers en caravans maar nog meer komt het door de leuke plaats Millau. De eerste dag treffen we al de marktdag. We keken onze ogen uit en zouden alles willen proeven hetgeen we niet doen. Veel kaas, veel fruit, wijn, pesto’s en worsten.
Zondag bezoeken we eerst de kerk, dit keer geen katholieke kerk en we zijn er heel alleen. Het is vandaag een soort open monumentendag en bezoeken we dus ook het plaatselijke museum, veel oude (rode) potten, munten etc. maar ook een uitgebreid overzicht van de handel uit deze stad: de handschoenen industrie. We doen dit museumbezoek wel in twee delen want terwijl wij er ronddwalen worden we verzocht het gebouw te verlaten in verband met sluitingstijd tot 2 uur. Het weer is heerlijk en een terrasje sluit zo’n museumbezoek lekker af. Omdat we nog niet alles gezien hebben gaan we alsnog wat later terug en dat was zeker de moeite waard.
We fietsen door straatjes waar de ellebogen beide zijden van de straat bijna raken en zowaar staat er ook nog een auto geparkeerd en daar kunnen wij niet langs.
De Tarn kabbelt rustig langs de camping en op onze rustmomenten zien we de parasailers door de lucht zweven. Mooi gezicht tegen zo’n strak blauwe lucht. Naast ons staan kampeerders met zo’n lekker scootertje en die vertrekken maandag op kantharellenjacht in de bergen. De opbrengst is groot en we mogen er in delen. Natuurlijk maken we ze samen schoon en ons avondeten is met gebakken kantharellen overgoten.
Dinsdag gaan we fietsen om dan toch dat beroemde viaduct te bekijken. Imposant, groots, zeker zo van beneden af. Om er bovenop te komen moet je flinke kuiten hebben en die hebben wij nog steeds niet. Daar komt bij dat we liever langs de rustige weg langs de Tarn fietsen, zouden we niet het Canal du Midi fietsen? Nou hier is ook niets mis mee. Alles had ik al gelezen op Internet (wat een luxe zo onderweg) over dit giga-bouwwerk en ik wil jullie hier niet vervelen met de geschiedenis en de grote getallen over dit fenomeen.
Zojuist kregen we een sms-je van Ton en Rumex die Marciac nu ook verlaten hebben en op de thuisreis zijn. Zij verwachten vanavond hier te zijn. Die gaan dus supersnel want zij willen ook Millau zien. Zal ik jullie daarover de volgende keer dan maar weer vertellen. Voor de liefhebbers de plaatjes/foto’s er nog even bij die vaak meer zeggen dan woorden.

• 23 September 2014 - 18:00

Marren:

Millau, ja dat is een leuk gezellig stadje. We stonden ook ooit aan de Tarn met uitzicht op de beroemde brug. We waren op gegeven ogenblik verdwaald en kwamen terecht bij het info centrum van die brug. Hebben maar even een film over de bouw meegekeken daar.
    Het regent hier nu in Saint Pierre Sur Mer.
    Have fun verder!!

Marjan

• 23 September 2014 - 18:02

G.en A.:

We blijven genieten van jullie verslagen.Groetjes

• 23 September 2014 - 19:00

Ilma:

Een leuk verslag weer. Hoe en waarbij eet je cantharellen? Ik hoor het graag Groetjes uit Nederland

• 23 September 2014 - 19:49

Ton:

Vanuit een ziekenhuisbed zijn foto's en verslag helemaal geweldig !
    Vooral doorgaan !

Groet van Ton en Hannie

• 23 September 2014 - 20:56

Bob:

Eindelijk weer een berichtje vanuit Den Helder
    Wat een heerlijk verhaal weer.En die brug is echt iets geweldigs.
    Zijn Ton en Rum er al?
    Wat het weer betreft hier in Nederland kun je echt nog wel even weg blijven.
    Afgelopen Donderdag ben ik met een van de bewoners {Dick] naar Renkum geweest.
    Met de fiets op de trein naar Ede en dan via Panorama Hoeve naar Renkum.We hebben daar bij Ineke en Kees geslapen.Het was Renkum Airborne. De renkumers hadden goed uitgepakt.Er waren 3 droppings gepland op de Renkumse heide,op de Telefoonweg naast Staadegaard[Mars en Rum weten wel waar dat is.De eerste was gepland om 10 uur dan 12 uur en dan 3 uur.Nou ze waren alle drie om 3 uur.[teveel bewolking.We hebben ons niet hoeven te vervelen.De Engelsen hielden ons wel zoet met hun kleine vliegtuigjes.Nou klein! sommigen met een wingspan van meer dan 5m.En de doedelzakken deden ook goed hun best.In de namiddag heerlijk op het terras t.o. Tino ,en Rum nog bedankt voor de les die ik geleerd heb in ons weekje.Zins die week geen druppel alcohol meer en het bevalt me prima.
    Jongens,allemaal fijn tijd.
    Ik ga nu proberen een paar foto,s te versturen.Reken nergens op.

Gr. Bob

• 23 September 2014 - 21:00

Theo En Elly:

Vanuit een nog steeds warm (30+ graden) Spanje, Torrevieja, sterkte tijdens fietstochten.
    Juliie gaan ook dit weer, genietend, overleven, net als wij hier.
    Doorbijters!
    Theo en Elly.

• 25 September 2014 - 17:25

Hetty Van Zoest:

Ik heb weer genoten van de foto's! en natuurlijk ook van je verslag! groetjes, Hetty

• 02 April 2024 - 19:57

Joke Bruggeman-van Rijswijk Uit Veenendaal:

Ik heb met enorm veel emoties en heel BLIJ GEVOEL dit verslag gelezen. En wie is deze IK?????!!!!

jullie nicht uit Veenendaal, dochter van jullie Oom Kees en Tante Mengs van Rijswijk ( ook Tante Corrie hoorde bij ons gezin)ik, Joke woon nog steeds in Veenendaal met mijn man Teus.

Ook wij wonen deels in Frankrijk, in de Haute Savoie, vlakbij Evian. Aan het Meer van Genève, maar wij zochten het iets hogerop en zitten daar in St.Paul en Chablais op 850 m boven meeroppervlakte!

ik was zo blij iets van familieleden te lezen!!! Super!! Hartelijke groeten, nu uit Veenendaal/ Joke Bruggeman-van Rijswijk