Portugal 6 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Portugal 6 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Portugal 6

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

01 Maart 2019 | Portugal, Armação de Pêra

De laatste maand van onze overwintering is vandaag begonnen. Wat vliegt de tijd, alle grijze overwinteraars roepen dat hier regelmatig. Hoe ouder je wordt hoe sneller het gaat?
Wij leven hier echt in de slowmotion modus en ook dan beleef je nog genoeg. Wat ruikt die bloeiende witte brem lekker, hoe mooi is de bloeiende fel gele mimosa, wat ruist de zee, hoe warm is de zon, wat zijn we bevoorrecht dit beiden leuk te vinden en te kunnen doen, hoe jong voel je je als je de traptreden nog lekker vlot kunt nemen, hoe aardig zijn de mensen hier, wat zien we veel onbekende vogels en bloemen, wat eten wij lekker, platte kip of vis, pastel de nata, ook zo lekker, kortom zo komen wij de dagen wel door.
Heel veel vrienden die we hier al jaren ontmoeten zorgen voor een goed gesprek of een ouwehoertje, Beiden is prima. We zwaaien ook alweer dikke vrienden uit. En toch ga je dan ook naar huis verlangen, wat zal dat groot zijn. Nog even niet aan denken.
We zijn weer terug verhuisd naar de plek waar we horen. Die “mooiste” plek vonden wij toch te onrustig met veel zwaaiende mensen. Ze noemden Marcel al de burgemeester en dat alleen vanwege de plek. Dan weet je het wel.
De tochten die wij maken blijven een topper. Het binnenland is zo mooi, de kustlijn heel afwisselend en veel stoppen onderweg om het goed te overzien. Ik heb dat met mijn ogen echt nodig. Er flitst teveel dubbel op mijn netvlies. Het afdekken van een oog helpt een beetje. Zo heeft elk nadeel zijn voordeel, want die stops leveren ook weer lekkere restaurantjes op. Alhoewel onze voorkeur uitgaat naar de arbeider/cahuffeurskroegjes. Menu de Dia is altijd goed en zo lekker.
Wilfri en Marian hebben ons ook weer gevonden en samen ondernemen we weer leuke dingen, tochtje naar Quateira, Silves, wandelen langs het strand Praia na Praia bezoeken we en natuurlijk liggen ’s avonden de bridgekaarten op tafel. Altijd leuke spelletjes, het gaat niet om winnen of verliezen, wij hebben al zoveel gewonnen met ons leven hier. Ga maar gauw de fotootjes bekijken. Hoop jullie er een zonnige groet mee te sturen.

• 01 Maart 2019 - 11:58

Noe:

En nog een fijne laatste maand

• 01 Maart 2019 - 14:00

Ilma:

Geniet nog maar die laatste maand daar en hier ben je ook zo weer gewend aan klimaat, familie, Spar boodschappen enz enz. Mooie foto's geven ook een leuk beeld van het leven daar.
    Groetjes en tot ziens hier en een goede terug reis (nog even niet aan denken) Ilma.

• 01 Maart 2019 - 14:11

Marjo:

Weer een leuk reisverslag. Fijn dat jullie zo genieten van de natuur etc. Nog een fijne maand en lieve groeten aan Marian en Wilfri.

• 01 Maart 2019 - 14:45

Martien:

Jullie zijn echt blijvertjes. Leuk verslag en mooie foto’s

• 01 Maart 2019 - 16:02

Christine:

Lieve mensen, wat heerlijk om te lezen en te zien dat jullie zo genieten!
    Wat leuk dat de broers, zover van huis kunnen proosten op de gezelligheid van elkaar!
    Geniet nog van de mooie weken, en maar heel langzaam denken aan de terugreis!
    Hartelijke groeten Christine

• 01 Maart 2019 - 18:51

Jeanet:

Wat een lekker leventje hebben jullie daar toch he. Zo mooi om te lezen hoe jullie van alles kunnen en mogen genieten. Lieve groetjes.

• 02 Maart 2019 - 01:40

Fred & Terry:

Wat een heerlijk verslag was dat weer je kunt het zo smakelijk vertellen. Heerlijk als je zo van het leven kunt genieten daar zijn jullie toch echt wel mee bevoordeeld vooral als je ziet hoeveel mensen er hier en trouwens overall op de straat leven. Het leven is te kort. Wij hebben hier de laatste dagen ook prachtig weer nog wel koud maar geen sneeuw. Ik ben momenteel hard aan het oefenen voor het volgende concert op 7 April. Mark en Michelle en de kinderen komen ook kijken dat is de eerste keer dus ik moet het wel heel goed proberen te doen. Wij spleen het volgende: Beethoven Op.56 Konzert fur Pianoforte, Violine und Violoncell. dat zijn nl 3 soloisten en Brahms Serenade Nr. 1 D dur for a large Orchestra hetgeen wij zijn.
    Verder gaat hier alles goed. Bob en ik hebben afgesproken om via facetime samen iets te spelen. Bob is momenteel hard aan het oefenen maar hij heeft mij de muziek nog niet gestuurd dus ik ben erg benieuwd.
    Wij zijn weer op de hoogte van elkaar, tot de volgende keer. Doe vooral de groeten and Wil en Marian.
    Fred en Terry

• 02 Maart 2019 - 05:23

Marren :

Wat zit Marcel nou stoer te zitten op dat paard, hahahaha!
    Dus weer aan de laatste maand begonnen. Ja, na zo'n lange periode begint het ook te kriebelen als je aan huis denkt. Bij ons het nu nog andersom maar de ervaring leert ons dat je op een dag je kinderen- kleinkinderen weer in je armen wilt sluiten.
    En jullie zijn zo lekker bruin, wij zijn daarbij vergeleken twee witte melkflessen.
    Of is dat discriminatie, je weet het tegenwoordig niet meer :-)
    We zitten nu nog koffie te drinken in bed maar straks wordt het serieus business. Banden van de caravan oppompen, de mover even laten werken en nog wat technische zaken. Geen idee wat maar dat kan ik altijd fijn aan Marinus over laten terwijl ik de broodjes voor onderweg sta te maken.
    Zin in!!
    Groetjes van ons en geniet er nog lekker van deze laatste maand.

Mar&Mar

• 02 Maart 2019 - 06:28

Ton:

Heerlijk, die verhalen en dat geld ook voor de prachtige foto's. Jammer dat jullie nu al terug gaan, ik zou nog even blijven (10 gr in NL) Ondertussen is het 35 gr in Melbourne en dat vinden we toch iets te veel van het goede. Later deze week wordt dat weer 25 gr, dan worden we vanzelf actiever. Gaan na Melbourne nog naar Cairns en dan ook naar huis !

Groet van Ton en Hannie

• 02 Maart 2019 - 13:14

Bob:

Wat een heerlijk verhaal .Blijf nog een paar weekjes genieten ,Doe de Helderse mensen de hartelijke groetjes. Wat zal ik blij zijn als jullie weer thuis zijn,dan mag ik misschien wel weer een dagje langs komen. Doe Marian en mijn kleine broertje de hartelijke groeten en blijf heerlijk genieten

• 02 Maart 2019 - 16:14

Lucy:

Nog een fijne laatste maand. Wel leuk om jullie binnenkort weer een keer te zien, maar eerst nog genieten en een goede terugreis. Op het houten paard? Of toch maar gewoon in de camper?

• 03 Maart 2019 - 14:45

Linie Wildenbeest:

Weer een leuk reisverslag en mooie foto's!
    Ik kan me voorstellen dat het op jullie " oude" plaats wat prettiger is. Dat van de burgemeester is een goeie

• 03 Maart 2019 - 14:53

Linie Wildenbeest:

Niet alles wat ik geschreven heb is doorgekomen, zag ik..
    Geniet van jullie laatste maand in Portugal, wat gaat
    de tijd toch afschuwelijk snel.
    Toch ook fijn om weer in Nederland te zijn, het voorjaar daar is ook mooi!
    Groetjes van ons
    Bert en Linie

• 03 Maart 2019 - 15:59

Henkencilia:

Wat weer een gezellig verhaal. Wat is het heerlijk dat je hier samen zo van kan genieten!!Rust,zon,natuur, zee ,een mooie woonplek en veel gezelligheid en lieve mensen om je heen...wat wil een mens nog meer op zijn oude dag!En natuurlijk straks weer naar alle goeds thuis. Geniet nog maar even lekker....voor je het weer ben je weer thuisGroetjes van ons ook aan Marjan en Wilfrie!

• 08 Maart 2019 - 13:18

Ellie Hus:

Goe Francien, wat heb je dat weer leuk beschreven. Ik herken wat je beschrijft, de andere natuur, de geur van de veel te vroege brem en natuurlijk de prachtige zuidelijke luchten. Bij het witte kerkje waren we in 2014, maar weet niet meer hoe het daar heette. Mooie foto's heb je ook weer gemaakt. Geweldig leuk dat Wilfri en Marian jullie daar opzoeken. Het buitenleven dat is wat zuidelijk Europa van Nederland verschilt, en natuurlijk nog veel meer. Over een dikke week gaan wij onze thuisplek ook weer verruilen. Denk nog maar niet aan terug gaan, geniet voor 100 % van je tijd daar nog. Graag aan allemaal mijn hartelijke groeten en nog mooie weken.
    Ellie.