Reisverslag 7 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Reisverslag 7 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Reisverslag 7

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

08 Februari 2018 | Portugal, Armação de Pêra

Voordat iedereen zich in het carnavals feest stort even een update van onze beslommeringen. Wat vliegt de tijd hier razend snel om. Het lijkt wel op de razende wind die er momenteel waait. Die blaast ons ook super snel over het strand. Het strand is overal nogal verlaten. In de zomer is het in deze omgeving een heksenketel met duizenden toeristen die de appartementen bewonen die nu nog allemaal hermetisch gesloten zijn met saaie rolluiken. Overal worden we vriendelijk onthaald en is men blij met je komst op het terras of het restaurant.
Als we met de auto een ritje maken is het niet zo moeilijk om een gezellig authentiek kroegje te vinden. Wij blijven het binnenland zo mooi vinden. Daar gaat ons ritje dan ook meestal naar toe. De amandelbloesem bloeit geweldig en ook de mimosa komt uit de winterslaap, evenals hier en daar ook de witte brem. We bekijken nog wel steeds de camperplaatsen die overvol zijn en ook onze herinneringen aan de rust die we hier eens vonden komen boven. Nu is dat echt anders.
Wij reden via het binnenland naar Monte Gordo waar we vaak zijn geweest. Het is er nu een grote bouwput, het strand wordt opgeleukt met houten vlonders en vanaf de boulevard kun je de zee nauwelijks nog zien. Alle gezellige barretjes en restaurantjes zijn verdwenen, de vissers zijn er nog maar verder was het een troosteloos gebeuren.
Je rijdt dan heel blij weer richting cp in Pera.
In de straat waar onze camper staat gebeurt ook van alles. Zo kwam er een ziekenauto die de buurman naar het ziekenhuis bracht en daar van nierstenen werd verlost. Daarna kwam er een lijkwagen die een vrouw uit de camper haalde waarvan we hoorden dat zij de uitdrukkelijke wens had hier in Portugal in haar camper haar laatste adem wilde uitblazen. Dat is dus gelukt. En och je woont hier dus enige belangstelling is dan wel op zijn plaats. Beide voorbeelden willen wij niet volgen dit ter geruststelling.
We lezen heel veel en doen dat vooral buiten. Uit de wind momenteel en in de zon is dat een rustgevende bezigheid. Nog steeds hebben we goede boeken in voorraad.
In Alvor hebben we de huur van “onze” auto verlengd en dat vinden we een aangename luxe. Regelmatig nemen we gasten mee als we boodschappen gaan doen, en onze achterbak is daarna redelijk goed gevuld.
Gisteren trok ik de verkeerde stekker uit de doos, waardoor kortsluiting het gevolg was. We hadden dat al eerder op de camping Tapadinho en zijn toen naar Coimbra gereden om het daar in een campergarage te laten herstellen. Ik heb er toen met de neus boven op gezeten en zag dat het de 5e zekering was en laat ik dat nou onthouden hebben. Dus vanmorgen op goed geluk zekering 5 er uit en een nieuwe erin. Alles doet het weer. Wel tijd om eens een spanningsmeter aan te schaffen, nu blijft het giswerk. Maar ja, Marcel is beter in het klussen met hout dan in elektrische sores. Zo was en is het geluk met ons.
Bekijk de foto’s en ik hoop dat jullie daar een warm en zonnig gevoel bij krijgen want het is koud in Nederland.

• 08 Februari 2018 - 21:43

Ton En Hannie:

Ziet er weer goed uit en wat een jaloers makende
    Bruine kleur hebben jullie, wij zitten op dit
    Moment in -7 graden, dat is geen pretje
    Kan ik je vertellen gr T & H

• 08 Februari 2018 - 21:49

Martien:

Ja het is koud in nederland. Beetje spijt dat ik zo vroeg teruggegaan. Leuk verslag.

• 08 Februari 2018 - 22:05

Lucy Verdonk:

Heerlijk dat jullie zo genieten. En knap van je dat je de zekering onthouden had. Hier niet super, zowel met het weer als met mij, maar dat vertel ik wel via Messenger. Nog ruim een maand joh,Zo fijn voor jullie. Voor ons nog 3 1/2 maand voor ons Portugalavontuur. Groet van Hans en aan Marcel. Hug Lucy

• 08 Februari 2018 - 23:18

Bob.:

Wat ziet het er weer heerlijk uit ,mooi die bloesem. Als we morgen hier wakker worden ligt er een berg sneeuw volgen de laatste berichten. Blijf lekker daar. Xxxx

• 09 Februari 2018 - 00:35

Elly Braamhaar:

Wie weet komt dit bericht wél door! Vanuit Paramaribo (heerlijk klimaat hoor!) warme groeten!

• 09 Februari 2018 - 01:20

Theo Braamhaar:

Wat jammer van Monte Gordo. We hebben er zulke goede herinneringen aan.
    Zelfs de zandbak was leuk, al veranderde dat geleidelijk.
    We zitten nu in een heerlijk tropisch Suriname te overwinteren. Altijd een temperatuur van 30 graden. Onze oude botten reageren fantastisch op dit klimaat. Alleen het golfen staat stil.
    Dat pakken we in maart weer op. Zal mijn handicap wel omhoog gaan.
    Blijf vooral genieten, zolang de lichamelijke-en geestelijke toestand het toelaat.
    Embrasses vanuit een gastvrij Paramaribo van Theo en Elly

• 09 Februari 2018 - 08:05

Marjan&Marinus:

Ooooh wat zijn jullie lekker bruin. Wij zijn inmiddels weer spierwit en dat schijnt het hier vandaag buiten ook te worden. Er is sneeuw voorspeld. Zometeen maar snel de boodschappen halen in de kou. We zijn ook nog eens snotverkouden en grieperig.
    Klaag klaag, ja hele andere omstandigheden dan uitwaaien langs het strand.
    Zo heerlijk, dat vrije buitenleven bij jullie.
    En Francien, je bent toch echt een kei zeg met die vijfde zekering, hahaha!!
    Heel veel plezier met het rondtoeren door de binnenlanden.
    Groetjes van ons,
    M&M

• 09 Februari 2018 - 10:11

Hannie:

Goh, Francien, laat ik dat het onthouden van de 5e zekering in dit geval nou heeeelemaal snappen!
    Veel plezier nog.
    Groetjes,
    Hannie

• 09 Februari 2018 - 17:39

Henkencilia:

Het Portugese buitenleven straalt van jullie af!Fijn dat jullie zo genieten. Compliment voor je oplossing vd kortsluiting!Wij bezoeken over een paar dagen even Barcelona! Liefs van ons.

• 09 Februari 2018 - 17:44

Theo Plamont:

Hallo hier een berichtje van de nimegenaare. Met ons gaat het goed met Willie wat pijn inde rug en been nou jullie genieten zoals we lezen volgend jaar zijn wij er ook je weet wel waar we gaan nu vojgede maand voor berijden voor zuid frankrijk ook een week of 7 weg blijven als het goed gaat half mei in cap de agde te zijn camping neptunes nou geniet er van want je weet weet ook jullie zijn dan ook weer de klas met klussen timmerman de groetjes Theo willie uit nimwegen

• 09 Februari 2018 - 17:45

Ilma:

Zo'n lekker kleurtje heb ik ook over heel mijn lijf. Vit AD hebben we allemaal nodig in de winter.
    Zelfs geen boodschappen doen en koken. Is voor herhaling vatbaar! Praten straks weer bij. Groeten uit
    New Joke.

• 10 Februari 2018 - 18:48

Arie Van Sandijk :

Wij hebben vanmorgen (10 februari ) na tweeëneenhalve maand Mickey's Place verlaten, Marcel en Francien bedankt voor alle M&M's (mooie momentjes) we komen elkaar gegarandeerd nog tegen.

• 11 Februari 2018 - 10:35

Linie Wildenbeest:

Hallo mensen,
    Leuk om weer wat te lezen over jullie.
    Fijn dat jullie daar zo genieten.
    Jammer van Monde Gordo, ik kan me van daar een prachtig strand herinneren en een boulevard.Wij stonden er niet op een camping maar waren aan het toeren, mooie fietswegen ook maar de camping waar we even gekeken hebben was verschrikkelijk, een rommeltje.
    Bert en ik zeggen weleens tegen elkaar dat we net op tijd begonnen zijn met camperen( al had het best eerder gemogen maar dat zat er niet in) het wordt steeds drukker...
    Zag een foto van sinaasappels, heb je ze geproefd? Puur toevallig ontdekten we een plekje om onze stoeltjes uit te klappen in de omgeving van Olhao, ging met de hond wandelen en ontdekte een boomgaard, het waren er zóveel dat ik dacht dat ze er best een paar konden missen...nooit na die tijd meer zulke lekkere sinaasappels gegeten...
    De mimosa in Portugal is óók schitterend, ook nooit meer zulke mooie en grote aantallen bomen gezien als daar!
    Dat valt me op Tenerife tegen, ik zie hier zelden mimosa.Momenteel bloeit er nog niet veel, het is ook erg droog.Wel amandelbomen maar die bloeien weer veel uitbundiger in Spanje, hier zien ze er dit jaar wat armoediger uit, komt misschien ook wel door de droogte.Natuurlijk wel bougainvillea en wat margrietachtige bloemetjes en wat gemeentes zo aanplanten.Wij vertoeven wel in het meest droge stukje van Tenerife.
    Geniet maar lekker verder!
    Wij gaan 5 april weer op de ferry naar Huelva, heb een paar dagen geleden geboekt.
    Ik ga weer een mooie terugweg zoeken door Spanje en Frankrijk..toch nog wat avontuur

• 15 Februari 2018 - 10:23

Jose En Ben:

Hallo daar,
    Het ziet er allemaal mooi uit daar om jaloers op te worden. Na een paar zonnige maar koude dagen hier, is het nu weer pet met het weer. Fijn te horen dat jullie het zo naar het zin hebben.
    Groetjes,
    Jose en Ben

• 17 Februari 2018 - 11:36

Ellie Hus:

Heerlijk die foto's van je verslag Francien. Ik kan begrijpen dat jullie zo genieten. Daar aan de Algarve heb ik ook vele mooie plekjes vast gelegd, zo ook van dezelfde 9 vissershuisjes. Jammer dat de vissers zoveel plek verliezen. Geniet nog van jullie mooie vakantieland. Hartelijk groet van mij, Ellie.