reisverslag 5 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu reisverslag 5 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

reisverslag 5

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

11 Januari 2018 | Portugal, Armação de Pêra

Het is bijna zomer hier in de Algarve, en we genieten van het buitenleven. Er is veel veranderd sinds we hier de eerste keer kwamen. Heel veel (gloed-nieuwe) campers en de plekken waar je kunt verblijven worden schaarser. Ook het vrije staan in de natuur is stevig aan banden gelegd. Daardoor verandert ons nomadenleven ook een beetje. We hebben een plek waar we ons rijdend huis prima kwijt kunnen en voor de rest zijn we gewoon aan het genieten van de rust die ons nu steeds meer te pakken krijgt. Dat mag ook wel na het rampjaar 2017, ik kan hier alles makkelijk over mijn schouder weg gooien en merk dat de emotionele rust ook weer keert. Daarom hebben we besloten die rust een goede plek te geven door hier wat langer te blijven. Niet echt ons nomaden bestaan maar het doet ons goed en daar gaat het om.
Voor de nodige vrijheid hebben we zelfs een auto gehuurd om lekker rond te toeren, langs de kust of het binnenland in maar de fiets wordt ook nog gebruikt en een wandeling hoort ook tot onze bezigheden.
We staan versteld van het feit dat de tijd hier nog sneller lijkt te gaan. De ochtend is zo voorbij en de middag gebruiken we om nog meer van Portugal te zien. We ontdekken ook hier aan de kust nog steeds nieuwe plekjes. Omdat de kustlijn hier zo grillig is, is fietsen wel een ding. Heel veel berg op en af. In het oosten is die kustlijn duidelijk anders. Dus zijn we blij met ons autootje.
Ik durf haast te zeggen dat op deze camperplek wij zo ongeveer de enige zijn zonder een extra vervoermiddel en zonder een hond en zonder een windscherm of bijzet tent. Alleen onze camper staat er met ja de fietsen er voor, maar verder is het erg kaal om ons huis. Wel fijn want het uitzicht dat we hebben is schitterend overdag en ’s avonds met een verlicht plaatsje Guia in de verte.
De foto’s zullen jullie hoop ik een beeld geven.

• 11 Januari 2018 - 20:36

Elly :

Wat fijn te lezen dat het jullie zo goed gaat, hou dat zo maar vol.
    Wij zijn vanaf komende zondag-avond ook in de warmte: Paramaribo!

• 11 Januari 2018 - 20:53

Lucy:

Echt fijn dat jullie zo genieten. Ik moet jullie de hartelijke groeten van Nel doen. Gaat dat heuvel op fietsen wel met die knie? Mijn net geopereerde knie gaat super, maar morgen worden er foto's gemaakt van de 1e knie. Veel pijn,en weer een rare bult, hopelijk alleen overbelast. Ben benieuwd wat Behrens zegt.
    Nog een super Fijne tijd samen.

• 11 Januari 2018 - 21:05

Hannie:

Hoi, Wat fijn dat jullie genieten, ga zo door.
    Wellicht even wat minder berichten van ons. Na een klote terug reis konden we dinsdag meten door naar het hospice waar mijn moeder die dag is opgenomen met terminaal hartfalen. Ze heeft gewacht op ons. Nu op en af waak dienst.
    Desalniet te min hartelijke groeten,
    Hannie en Ton

• 11 Januari 2018 - 22:27

Bob:

Even een berichtje van jullie jalourse fam.lid uit het koude en natte Noord-Holland.Wat een heerlijk verhaal weer Francien.Snapt Mars eigenlijk wel wat jij allemaal voor werk doet om ons zo mooi op de hoogte te houden. Of zit hij alleen maar te roken en te drinken(ranja) ho nee ,ik zit er naast hij rookt en drinkt niet meer. Net als zijn oudere broer (1sigaretje en 1glaasjes wijn per dag. blijf genieten en ons op de hoogte houden

• 11 Januari 2018 - 22:40

Trijntsje:

Zo blij voor jullie. Houden zo. En het rampjaar maar in zee gooien.

• 12 Januari 2018 - 09:26

Martien:

Staat dat bordje van die bejaarden bij de ingang van de camperplek? Veel plezier daar.

• 12 Januari 2018 - 10:56

Martien En Miny:

Blijf maar lekker daar en geniet van het mooie weer, hier blijft het maar regenen.
    Verder niets nieuws.
    Het is wel heel rustig in de buurt nu jullie weg zijn.
    Groet M en M.

• 12 Januari 2018 - 16:25

Trinet:

Vooral je eigen gevoel volgen! Doen wat goed voelt dus.
    Maar dat is volgens mij wel aan jullie besteed.
    Geniet, fiets, buit het autootje uit en doe nieuwe energie op.
    Het hoeft niet altijd allemaal spectaculair te zijn (zei zij...).
    Groetjes,
    Trinet

• 12 Januari 2018 - 17:10

Linie Wildenbeest:

Groot gelijk dat je een tijdje op dezelfde plek blijft, zéker als het goed bevalt!
    Wij deden dat elk jaar in de winter.Goede camping uitzoeken, ( ook nog goedkoop wanneer je langer blijft).. en het geeft een heerlijke rust.
    En met een auto kun je er heerlijk opuitrekken.
    Wij bleven nog weleens een nachtje ergens hangen als het er mooi was.
    Geniet van het mooie weer en van al het andere moois!

• 12 Januari 2018 - 17:14

Linie Wildenbeest:

Er opuittrekken....
    Groetjes van ons

• 12 Januari 2018 - 18:19

Ilma:

Voor dat de locomotief stil staat gaat er een tijd en afstand voorbij. Nu op de PLAATS RUST !!! Tijd om lichaam en geest samen te laten vallen en GENIETEN ( het nieuwe mode woord en verplichting voor senioren) Mooi weer helpt daarbij. Ik zoek volgende week de zon op en ga natuurlijke vit D opnemen. Heb het goed samen. groetjes Ilma.

• 13 Januari 2018 - 08:30

Marjan&Marinus:

Wat een goed idee om een auto te huren. Het is ook geen doen om steeds met de camper op excursie te gaan. Alles weer vastzetten binnen en je kan ook niet overal komen. Heerlijk dat rondrijden in de Algarve. Al die prachtige plekken en vergezichten.
    Ik weet het nog goed dat we daar, 10 jaar geleden, een maand verbleven in een appartement in Albufeira. Het begin van ons prepensioen. We hebben ook de hele kust ontdekt, prachtig!
    We wilden er toen achterkomen welk kampeergeval we zouden gaan kopen om lekker rond te gaan reizen.
    Het is onze caravan geworden en wat is het fijn die vrijheid. Hier is het koud en zijn we druk met mantelzorgen. Maar we weten dat we er weer van tussen gaan over 2,5 maand.
    Jullie lekker verder genieten.

M&M

• 13 Januari 2018 - 16:53

Arie Van Sandijk :

Gezien en accordeon bevonden.......... hahaha

• 13 Januari 2018 - 17:43

Henkencilia:

Gewoon doen waar je zin in hebt! Super ,daar ben je toch voor op pad!Wij hopen 26jan.de wielen weer te laten draaien,eerst naar Italië dan Door naar Spanje......Portugal..we zien wel.Jullie fijn verder genieten...goed voor elkaar hoor

• 14 Januari 2018 - 12:37

Ellie Hus:

Wat leuk jullie hier weer te vinden. Het komt door de opmerking van de soep van Christine. Jullie waren te ver weg om een kop soep te halen. Geniet nu samen van de mooie Algarve met zijn achterland en de prachtig blauwe lucht. Hartelelijke groet !!