lente 4 - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu lente 4 - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

lente 4

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

13 Juni 2015 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

In Lauffen am Neckar staan we met de neus in de rivier. Dat belooft wat. We gaan eerst fietsen naar het noorden richting Heilbronn en Neckarsulm. Het is fris en op ons eerste terrasje waaien we uit de jas. Terug naar de camper waar we lekker uitrusten in een warm zonnetje en elkaar eens goed aankijken. Hoe was deze tocht? Alleen maar industrie en er kwamen ons weinig oh’s en ah’s over de lippen. Zijn we misschien verwend met al die vorige fietstoeren? (Donau, Weser, Moesel, Main etc)
’s Avonds maken we een wandeling langs de oever en ontmoeten Duitsers waar we een praatje mee maken. Ik vraag hen of wij inderdaad verwend zijn met onze mooie fietstochten. Het antwoord dat zij gaven was: het zijn de Schwaben hier. Hoezo, verklaar u nader. Wel vroeger waren hier handwerkslieden langs de rivier en al die arbeid van hen is omgezet in industrie. U moet hier niet wezen. Zo daar konden we wat mee. Wordt de tocht echt niet mooier? Nee, was hun antwoord u moet naar de Tauber, daar is het mooi.
De volgende dag geven we de Neckar toch nog een kans, we laten ons niet gauw uit het veld slaan. Dit keer naar het zuiden, en ja we zagen klaprozen en korenbloemen heel even! Echt bekoren doet de Neckar ons nog steeds niet. We hebben er nu 180 km langs gefietst dus mag je wel zeggen dat je een indruk hebt. We kijken hier uit op een aardappelveld waar je mag rapen zoveel als je maar wilt, daar word ik dus heel erg hebberig van en raap een maaltje.
Nu dus op naar de Tauber. Soms is het raadzaam naar goede adviezen te luisteren. Vrijdag is onze trouwdag en we zoeken een leuke camping met een biergarten om onszelf te verwennen. We hebben er “vorstelijk” gegeten. We blijven er een nacht en vertrekken daarna door naar Rothenburg ob der Tauber. Mooi is het hier en we krijgen weer het gevoel van: Dit is het! We wandelen ’s middags een stuk en genieten van de mooie omgeving. We gaan hier weer iets verzinnen wat ons allebei leuk lijkt. Jullie horen het wel weer.

• 13 Juni 2015 - 21:39

Martien:

Kun je daar de stem van de beroede tenor Richard Tauber nog horen nagalmen?

• 13 Juni 2015 - 22:54

Henk Van Cilia:

Ja Francien en Marcel, dat is genieten. Een beetje trappen, een beetje free-wheelen, terrasje, Oma's patatten en......shnitsels zo groot als deurmatten en een lekker glaaje druivensap er bij.
    en...morgen, zondag de 14e al weer een feestdag! Vaderdag.
    wij vieren dat ook en volgens mij krijg ik van Cilia 3 weken vakantie en het fijne is: ze gaat zelf mee.

• 14 Juni 2015 - 00:26

Iepe & Trijntsje:

Alsnog van harte met jullie trouwdag wel even de kerstwinkel in Rothenburg bezoeken

• 14 Juni 2015 - 11:46

Ton:

Wat ziet die Marcel er nog goed uit !! Vast en zeker klaar voor Vaderdag !
    En Rothenburg op der Tauber, ik wist dat het daar mooi was, maar vraag het dan ook eerst !!

groet van Ton en Hannie.

• 14 Juni 2015 - 11:51

Hannie:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Mannen.... merken dat niet eens op! Gaan ze alleen maar zeggen dat die man er goed uitziet. Francien, jij ziet er ook fantastisch uit hoor! Veel plezier nog.
    Hannie

• 14 Juni 2015 - 12:43

Bob:

En,smaakte het bier op jullie trouwdag?
    Blijf lekker genieten en blijf ons op de hoogte houden.Erg fijn.
    Gaan jullie al een beetje richting Schwenningen of zit ik er helemaal naast?

• 14 Juni 2015 - 17:47

Marren Vanaf Franse Computer:

Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag!!!!
    lees later de rest wel :-) toetsenbord is om te janken hier!!!!!

• 15 Juni 2015 - 00:03

Trijntsje:

Rothenburg heeft 2 prachtige Kerstwinkels. Die moet je zien. Daar wordt je ook hebberig van.

• 15 Juni 2015 - 00:03

Trijntsje: