3 Portugal - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu 3 Portugal - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

3 Portugal

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

29 Oktober 2018 | Portugal, Armação de Pêra

Jullie zijn gewend om regelmatig een bericht van ons te krijgen. Het was even wachten en dan nu dus een update van onze belevenissen. Nou ja, zoveel beleven we niet, we zijn gewoon heel rustig aan het begin van onze winterslaap begonnen.
Hoe we dat doen? Heel veel, heel veel lezen en een beetje wennen aan het Portugese tempo. De dagen vliegen om. Als we aan ons tweede kopje koffie beginnen dan is de ochtend al bijna om. Je bent gewoon druk met de vaatkwast, de wasemmer, het stoffer en blik, het neemt allemaal wat meer tijd dan thuis waar de machines het meeste werk doen. Hier is het het ouderwetse handwerk. En wat ben ik dan blij met de wringer die buiten bij de buren staat en die we mogen gebruiken. De wind en de zon doen de rest.
We ondernemen iedere dag een activiteit die onze conditie op pijl moet houden. Fietsen of wandelen moet toch goed zijn voor de oude botten. In deze omgeving zijn best mooie wandelingen te maken. Het moet dan alleen niet ’s nachts geregend hebben want dan glibber je de berg vanzelf af. Ik zat met mijn voet vast in de modder en kon nog net mijn schoen meetrekken. De volgende dag was alles opgedroogd en kon je de paden weer prima bewandelen. Dat zijn dan leermomenten.
Ook een strandwandeling blijft favoriet. Er liggen nog behoorlijk wat toeristen op de zandvlakte te zonnen en er wordt nog driftig gezwommen in de oceaan. Ik houd het bij een warme douche na afloop.
Op deze campercamping is het nog rustig. De echte grijze golf wordt half november verwacht. Wij zijn blij hier al te zijn en niet in de kou of sneeuw de reis te hoeven maken. Wat dat betreft is het vroege vertrek dit jaar goed bevallen.
Ook is de tuinman bij ons langs geweest en heeft onze plek rondom van struiken voorzien. Weer zo’n voordeel van buiten wonen.
De huurauto (VW Up) is voor onze camper afgeleverd en gebruiken we tot op heden voor de boodschappen. Grotere ritten het binnenland in (zo mooi) hebben we nog niet gemaakt maar liggen wel op de plank. Dat is toch het gevolg van het besef dat we hier een half jaar de tijd voor hebben. Wat een luxe.

• 29 Oktober 2018 - 19:02

Bob:

Weer een heerlijk bericht.Fijn dat jullie lekker genieten.Gaat dit bericht nu alleen naar jullie of kan iedereen hier van mee genieten.Je snapt dat ik al een beetje ouder begin te worden. Het is helaas niet anders. Lekker slapen en ik lees weer van jullie.

• 30 Oktober 2018 - 02:52

Fred En Terry:

Ik kom net van Orchestra practice en dacht ondanks dat ik hartstiike moe ben toch even jullie bericht lezen en de foto's bekijken. Wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben ik benijd jullie wel in mijn favoriete landje. Misschien kom ik er nog wel eens wie weet.
    Jongens heel veel plezier en geniet maar van jullie winterslaap.
    Fred en Terry

• 30 Oktober 2018 - 04:44

Martien:

Ik heb hier vandaag mijn eerste dag met regen in Vila Nova. Ga ik ook lekker lezen en een beetje bridgen tegen de computer via het internetprogramma Funbridge. Dolce far niente of zoiets.

• 30 Oktober 2018 - 12:21

Bert En Linie Wildenbeest:

Jullie hebben de heenweg goed gekozen ( wij ook trouwens..)

• 30 Oktober 2018 - 12:32

Bert En Linie Wildenbeest:

Zie dat er iets verkeerd gegaan is, mijn antwoord niet over gekomen..
    Las net een krantenartikel dat er auto's vastzitten in de Haute Lokte vanwege sneeuw! De winter begint al vroeg..
    Hier is het weer ook niet standvastig, mooie dagen worden afgewisseld met bewolkte en vorige week hebben stortbuien een stukje strand vernield.Inmiddels weer gerepareerd want dat zijn ze hier wel gewend.
    Het water komt soms met donder en geweld door de barranco's.
    Vandaag weer een mooie ( strand) dag al begint er mo.enteel een windje op te steken.
    Het zeewater is nog 22gr,dus heerlijk om te zwemmen.
    Blijf genieten van alles! Wij doen het ook..
    Groetjes van ons

• 30 Oktober 2018 - 12:31

Moet zijn Haute Loire !

• 30 Oktober 2018 - 13:00

Ilma:

Als jullie daar lang genoeg blijven kunnen jullie mee helpen met snoeien van de struiken Geniet nog maar even van de rust. Groetjes!

• 30 Oktober 2018 - 14:25

Henkencilia:

Weer even gezellig wat van jullie te horen vanuit een koud en regenachtig Leeuwarden!Wij zitten al weer helemaal in het ritme, en gaan vanavond weer even een bridgje leggen op de club.Lekker genieten daar, groetjes van ons.

• 30 Oktober 2018 - 18:47

Ellie:

Er wordt altijd gevraagd: wat doe je daar nu al die tijd? Gelukkig lees ik in jouw verhaal dat de dagelijkse werkjes ook gewoon doorgaan. Het huis moet toch schoon zijn en de was in de kast ;-) Daarnaast genieten natuurlijk van het mooie anders dan het Nederlandse. Prachtige bougainville die geen last van de winter heeft. Enne ....mooi grasmatje voor de deur! Fijne tijd verder. Groetjes uit een wisselvallig Cardet.!

• 31 Oktober 2018 - 12:12

Ton:

Jullie zijn weer heel goed bezig, met al dat bewegen !
    Je hebt het over struik aanleg rondom de camperplaats, maar wij zien op de foto een complete tuinaanleg met zacht groen voor de tere voetjes !
    Wij zijn inmiddels terug in de kou, na een lekkere warme maand op Bonaire
    Groet van Ton en Hannie

• 01 November 2018 - 08:52

Marjan&Marinus:

Waaauw, een half jaar de tijd hebben klinkt als heaven!!
    Heerlijk ongestoord je gang kunnen gaan. Ook zin in!