reisverslag 9 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu reisverslag 9 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

reisverslag 9

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

07 Maart 2018 | Portugal, Armação de Pêra

Water wat een rijkdom. Vooral hier in Portugal waar het al zo lang veel te droog was. Af en toe viel het met bakken uit de hemel. Helemaal blij waren wij voor het land dat er naar smacht. Wat het wel vervelend maakte was de enorme wind, zeg maar storm. Van de permanent (wat is dat) op mijn kale hoofd bleef weinig over tijdens de wandelingen. Je waait wel schoon, net zoals de kleine wasjes die ik ook een beetje bijhoud.
Water in de oceaan is nog mooier, wat een wild gedoe daar aan de kust. Met enorme snelheid komen de golven aangerold en stuiteren tegen de steile rotsen. Je voelt je haast een ramptoerist als je naar de kust gaat om dat wonder te aanschouwen. Water het blijft fascinerend hier.
In elk winkelgebied en ook in de dorpjes en steden is ook water voorradig in de vorm van keurige toiletgebouwen. Nederland kan hier een voorbeeld aan nemen. Ik bezocht er een en was jaloers op de mooie wastafels, alles heel schoon en ook het papier was in grote rollen aanwezig.
Regent het binnen in het winkelcentrum een beetje in dan komen er karretjes die alles netjes opdweilen.
Water in onze watertank vult Marcel trouw bij. In onze voortuin kunnen grote plassen ontstaan na zo’n regenbui en een uur later is alles al opgezogen door moeder aarde of doet de zon haar werk.
Nu lijkt het of we heel veel regen hebben gehad maar dat is niet zo. Je bent het niet gewend je bent hier voor het mooie weer en dat hebben we nog steeds want we kunnen nog steeds veel buiten spelen.
De auto brengt ons af en toe naar verre oorden om daar te genieten. Wij wonen thuis heel mooi in een bosrijke omgeving, maar hier genieten we van het strand en de zee.
Het is rustig geworden op de camperplaats en nu komen de echte trekkers weer voor een paar dagen. Leuke verhalen levert dat op. In ons hart blijven we van het nomadenleven houden, maar zoals we het nu doen bevalt ons ook goed.
Heb medelijden met ons nu de terugreis toch in aantocht is.
Voor de liefhebbers ga ik nu een paar fotootjes verzamelen.

• 07 Maart 2018 - 14:31

WIl:

Nou het ziet er daar nog steeds heerlijk uit, lekker genieten voor jullie.
    Hier gaat de kou uit de lucht en rook ik vanmorgen een beetje lente.

Liefs ,Wil.

• 07 Maart 2018 - 14:32

Martien:

Leuk verhaal. Werkte bijna op mijn blaas. Ben verhuisd en net begonnen met verhuizen.

• 07 Maart 2018 - 14:58

Marren :

Heerlijke omgeving. Jullie dus neuzen richting noorden binnenkort. Wij, zoals het nu lijkt, eind deze maand richting het zuiden. Ontzettend veel zin in.
    Hier nu prachtig zacht lenteweer, een heerlijkheid na die bittere kou van vorige week, brrrrr!!!
    Goede terugreis en misschien passeren we elkaar in tegenovergestelde richting.

M&M

• 07 Maart 2018 - 17:23

Ilma:

Wat ik al zei : je maakt mooie foto's. Ja wat moeten we zonder water wij bestaan voor 70% uit dat mooie spul. Geniet nog maar van de laatste weken daar!

• 07 Maart 2018 - 17:57

Ton En Hannie:

Mooie foto's ! Toch wel lekker weer daar in Portugal. Ik zou blijven als ik jullie was, we melden wel als het hier beter wordt ! Ton.

• 07 Maart 2018 - 20:14

Henk En Cilia:

Alweer een leuk verslag, maar wat lees ik? Gaan de wielen weer noordwaarts draiaien? We zullen jullie belevenissen missen, kan je vanuit huis doorgaan?
    Wij zijn inmiddels even boven Santa Pola neergestreken en staan leuk aan zee, de temperatuur is goed, geen regen en we denken nog niet aan noordwaarts rijden.
    Gelukkig voor jullie is de koudegolf in NL voorbij en als je dan toch die kant op wil rij je de lente tegemoet.
    Liefs en groetjes van 3 Sans Atout + 2.

• 07 Maart 2018 - 21:44

Bob Van Rijswijk:

Wat een heerlijk verhaal weer.Ik begrijp dat de terugrijd in aantocht is.Blijf lekker genieten

• 12 Maart 2018 - 18:42

Ellie Hus:

Wat leuk weer wat van jullie te lezen. Grappig is dat jullie soms op dezelfde plekjes foto's nemen als wij jaren geleden in 2009. Het tegelplateau b.v. op de vierkante zuil in Ferragudo heb ik ook op de foto. Geniet nog lekker van de mooie doorkijkjes en het mooie landschap, ook onderweg. Hartelijke groet!