Reisverslag 6 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Reisverslag 6 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

23 Januari 2018 | Portugal, Armação de Pêra

Dit is alweer het zesde reisverslag vanuit onze woonplaats Pera. Zo voelt dat, we fietsen voor de boodschappen naar de vertrouwde winkels, net zoals thuis, we wandelen de grote of het kleine rondje, we maken een praatje in de buurt, we ruimen eucalyptusblad van ons grasveld, we slapen als roosjes, en spelen de hele dag buiten.
Klaar met het verhaal zou je zo zeggen, ware het niet dat ik wat meer in detail zou willen treden over ons verblijf hier. De Algarve, iedereen weet dat het daar altijd mooi weer is en dat het voor de toeristen een goede bestemming is. Zo ook voor de camperaars. Als je je mede-camperaars spreekt hebben ze allemaal wel een verhaal over weggestuurd hier en weggestuurd daar en nergens een plek gevonden. En toch zien wij op onze tochtjes op de fiets in de duinen nog genoeg zwart-verblijvers staan. OK geen water, geen voorziening maar het wordt nog gedoogd door de politie en dan ineens is het raak en wordt alles schoongeveegd. Wij hebben onze les geleerd, je zult ergens een plekje moeten reserveren. Het is niet anders.
We hebben met onze VW UP al leuke toertjes gemaakt. Zo zijn we naar Foia/Monchique gereden waar we wel vaker waren maar nu konden we met onze auto helemaal naar de top, voor een camper van onze afmeting is dat niet haalbaar. Het was adembenemend mooi en wat jammer dat dat dus niet op een foto is vast te leggen. We boften met het heldere weer, in vorige jaren zaten we vaak in de mist. Koud was het er, heel koud, maar eenmaal weer het dal in was het zomers warm.
Ook zijn we en kijkje gaan nemen bij Camperstop Messines en hebben lekker bijgepraat met Andre. Hij staat ook vol en heeft hun camperplek gereorganiseerd na de overstroming van 2 jaar geleden. Ons plekje is dus niet meer en we stonden daar ooit zo heerlijk langs de kabbelende beek. We lopen terug naar de auto en wordt mijn naam geroepen, he Francien. Oh hemel wie is dat ook alweer, maar oude vrienden vallen elkaar al gauw om de hals. Dus zitten en bijkletsen.
Uit eten doen we graag en dan natuurlijk wel de portugese lekkernijen, zoals de gegrilde plat geslagen kip met of zonder piripiri. Dat aten we in Silves waar we nagekeken werden door de vele ooievaars, blijft een leuke plaats om doorheen te slenteren en ja, dat kippenrestaurant daar moet je gegeten hebben. Druk en zo portugees. Daar genieten wij van net zoals van zoveel andere dingen. De zon, de rust, de vrijheid, het goede boek, de benen omhoog. Ga ik nu weer doen.

• 23 Januari 2018 - 21:12

Joke Van Silfhout:

Fijn te horen dat jullie enorm genieten. Heel veel plezier en groetjes uit Dieren

• 23 Januari 2018 - 21:21

Wolfri Enarian:

Lekker genieten.
    Blij dat er nog zoveel vrije plaatsen zijn

• 23 Januari 2018 - 21:55

Jeanet:

Daar is het nog wel even uit te houden dus. Ben je ook gek om dat niet te doen ;)

• 23 Januari 2018 - 22:04

Linie Wildenbeest:

Het klinkt allemaal heerlijk.Fijn hè, zo'n kleine auto erbij.Zo makkelijk voor tripjes en boodschappen.Altijd een heel gedoe om een camper af en weer aan te koppelen.
    Geniet maar fijn van al het moois en van de zon.Voorlopig is het in Holland nog niks al komen ze daar in de " dubbele" cijfers...Ze zijn niet zo hoog als bij jullie en ons!
    Groetjes

• 23 Januari 2018 - 23:12

Elly Braamhaar:

• 23 Januari 2018 - 23:12

Elly Braamhaar:

• 24 Januari 2018 - 00:27

Bob:

Lekker in bed liggen en heerlijk genieten van je prachtige verhaal ga ik nu lekker slapen en dromen over je verhaal xxxx

• 24 Januari 2018 - 00:28

Henkencilia:

Fijn dat jullie het zo treffen met het weer, ja als de plaatsen schaars worden, dan maar de oversteek naar Marokko. Daar schijnt ruimte genoeg te zijn. Het kan even duren, maar schudt de kaarten maar vast.
    Groeten vanuit een nat, guur Leeuwarden (culturele hoofdstad van het jaar)

• 24 Januari 2018 - 07:51

Marren :

Het wordt hier vandaag 15 graden, de warmste dag sinds 1901. Kunnen we even voelen wat jullie elke dag hebben. Monchique hebben we ook bezocht. Boven in het dorpje werden busladingen toeristen uitgelaten en vlak voordat ze aankwamen zagen we de bewoners hun.huisjes uitsnellen.
    Ze waren zich nog haastig aan het omkleden in authentieke kleding om hun koopwaar aan de man/vrouw/mens :-) te brengen. Vermakelijk was dat.
    Maar de uitzichten en de rit er naar toe was inderdaad schitterend.

En Silves met dat inmens grote beeld van die man met dat zwaard. En al die ooievaars overal.
    Memories!!!
    Thanks, we waren even weer terug!

• 24 Januari 2018 - 11:16

Marjo:

Wat fijn dat jullie zo genieten van alles en te schrijven waar wij in het verleden ook allemaal zijn geweest. Memories. Geniet van alles en de natuur. Natuurlijk de amandelbomen en bloeiende mimosa o.a.
    Veel plezier en liefs.

• 24 Januari 2018 - 11:57

Martien:

Ja die geboortegolf doet zich gelden. Veel plezier, ben onderweg naar NL

• 24 Januari 2018 - 14:53

Ton En Hannie:

Goh, begint echt op onze vakanties te lijken, heel vertrouwd, zelfde rondjes, lekker autootje, fijne fietsen.
    Heerlijk toch en best vol te houden, veel plezier samen. Wij zitten hier in de kou, maar we gaan vast en zeker ook weer warmere oorden opzoeken.

• 25 Januari 2018 - 09:08

Trijntsje:

Zo fijn weer iets te horen. En vermaken doen jullie wel.
    Deze week zijn wij in de Carnaval kleding gedoken. De hele familie in dezelfde outfit.
    Roosendaal bestaat 750 jaar en daar willen we nog iets mee doen.
    Verder hier zijn gangetje, komend weekend gaan de kinderen op wintersport.
    Veel plezier.

• 28 Januari 2018 - 14:10

Wally:

Waren op dezelfde tijd in VN de O helaas niet tegengekomen!!! Geniet ze verder!!