reisverslag 3 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu reisverslag 3 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

reisverslag 3

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

23 December 2017 | Portugal, Armação de Pêra

Als alles goed gaat en jullie zijn niet al te druk, dan lezen jullie nog voor de Kerstdagen dit verslag. Ik zei het al, kijkend naar de sterrenhemel (hier zo schitterend mooi) kom je vanzelf in de sfeer. Trouwens de campers om ons heen zijn ook allemaal rijkelijk versierd met knipperende kleurige kerstslingers en ik durf bijna te zeggen dat we heel ver uit de boot vallen met geen enkel rinkelend, flitsend gedoe in en om en aan de camper.
We maken binnen de sfeer met een kerststalletje dat we scoorden in Tomar op de reis hier naar toe. Waar is hier? We zijn blijven plakken op de camperplaats Mikki’s Place in Pera.
Of we gereserveerd hadden vroegen ze bij aankomst. Nee daar zijn wij geen types voor, wij houden van vrijheid blijheid en daar past reservering niet echt bij.
Omdat we 3 jaar geleden een van de eerste gasten hier waren en ook de opening meemaakten, werd er natuurlik niet moeilijk gedaan en kregen we een schitterende plek met een magistraal uitzicht op een dorpje in de verte.
De camperplaats is vergeleken met 3 jaar geleden enorm gegroeid maar de aanleg is zo leuk met kunstwerken van Mikki en de grastapijtjes voor de deur is het werk van Arno. We werden door meerdere campergasten verwelkomd als oude bekenden.
Over oud gesproken, het heeft wel een hoog bejaarden-gehalte. Och daar horen wij natuurlijk ook toe en ze genieten allemaal. Het is een hele kunst om van veel buurpraat verschoond te blijven. Je hebt het zelf in de hand. Ik ben daar goed in.
We fietsen naar de kust en het strand op zo’n 5 kilometer afstand en het weer is daarvoor heel geschikt. De zon schijnt uitbundig en we kunnen al vroeg buiten zitten en pas om een uur of half 5 wordt het frisser en kunnen we aan de slag in de camper, er moet immers wel gekookt worden. Onderweg had ik het makkelijk met de nodige diepvries maaltijden die ik thuis had voorbereid. Nu komt de vraag wat eten we met Kerst?
De Portugezen eten het meest kabeljauw en die zie je ook hoog opgestapeld in de winkels liggen. Wij houden van vis maar bakken in de camper vinden wij geen succes, dus wordt het uit eten of gewoon een lekkere hap in onze camper.
Overigens hebben wij wel zo ongeveer de kleinste camper. Je ziet hier heel veel rijdende villa’s met alles er op en er aan. Een wasmachine/droogtrommel aan boord, airfryers zijn ook zeer gewild, luxe auto’s meegereisd achter de camper op een enorme trailer, het lijkt allemaal heel gewoon.
Wij zijn en blijven ons nomaden leven trouw en ik doe nog aan handwasjes, en pannetjes op het gasfornuis, nee geen inductie! We hebben het naar de zin en verheugen ons op blijvend mooi weer dan kan voor ons de Kerst niet meer stuk.
Voor mijn trouwe volgers: Allemaal heel fijne dagen en maak er een mooi en gezond nieuw jaar van.
Helaas is de website niet beschikbaar momenteel voor foto's, die houden jullie te goed.

• 23 December 2017 - 11:48

Elly Braamhaar-Groen:

Heel gezellige en sfeer volle kerstdagen met naar ik hoop gezellige buren.
    Rol enkele dagen later gezond én vrolijk het nieuwe jaar in. En blijf die gezondheid en vrolijkheid minstens tot 31-12-2018 volhouden.

• 23 December 2017 - 12:13

W En M:

Alle die wij vorig jaar ontmoet hebben waaronder de den helder.
    Hele fijne dagen.
    En jullie twee een dikke kerst mis knuffel

• 23 December 2017 - 12:28

Lucy Verdonk:

Zo te horen hebben jullie het heerlijk naar je zin. Hier gaat het ook goed, vorige week even een terugslag gehad, te veel hooi op mijn vork en daardoor slijmbeursontsteking in heup. Nu weer bergopwaarts, loop zonder krukken. Jullie fijne Kerstdagen, geniet van de zon, dan doen wij het van de grijze luchten.
    Liefs Lucy en Hans

• 23 December 2017 - 13:17

Martien:

Lekker bezig.

• 23 December 2017 - 13:18

Ilma:

Ik ga met mijn tijd mee: eerst een kaart naar Dieren en nu via de lucht naar Portugal, Goede sfeer volle dagen, het licht schijnt overal, harmonie en goede gezondheid in 2018 toegewenst.

• 23 December 2017 - 13:41

Wil Schelling:

Fijn dat het zo naar jullie zin gaat houden zo!

Genoeglijke kerstdagen en een goed 2018.

Wil.

• 23 December 2017 - 13:47

Marjan&Marinus:

Heerlijke plek zag ik op Facebook, wat een vrijheidsgevoel! Ook daar dus de overwinteraars met hun megaspullen. Wij proberen ons altijd zoveel mogelijk te ontdoen van bagage net als jullie. Ik snap wat je bedoelt met met een hoog bejaardengehalte. Ook al ben je zelf ook al op AOW leeftijd net als wij, toch komen die anderen bejaarder over, dat zijn dan de echte bejaarden, hahaha. Wij zitten nog in de ontkenningsfase.

Morgen vieren we Kerst met de kinderen en kleinkinderen, erg gezellig. Maar het nieuwe Acsi boekje hebben we al eens even doorgebladerd en dan voel je weer die reisdrang opkomen.
    We hebben er nu al zin in.
    Het weer is hier niks en erg ongezellig, niet koud maar druilerig.
    De griep gaat weer rond maar we hopen er dit jaar aan te ontsnappen. Toch de griepprik maar weer gedaan.

Wat ongelofelijk dat jullie gewoon lekker buiten zitten. Heel ander leven.
    Hele fijne feestdagen en een gezond 2018.

• 23 December 2017 - 14:28

Marjo:

Wat fijn dat jullie zo genieten. Ik wens jullie fijne feestdagen en vooral een gezond en gelukkig 2018..

• 23 December 2017 - 14:59

Noe:

Fijne Kerstdagen en een gezond 2018

• 23 December 2017 - 16:47

Ton En Hannie:

Wat fijn, dat jullie het zo naar de zin hebben,
    Prettige dagen en een goed begin voor 2018
    Wij hebben morgen een kerstdiner en zijn allemaal in het wit
    (White Christmas)
    Gelukkig met korte broek, omdat het hier 26 graden is
    Groet van T & H vanuit Hua Hin, Thailand

• 23 December 2017 - 18:32

Hans En Heleen:

Weer een leuk verslag lieve mensen. Blijf genieten en fijne kerstdagen en een mooi en gezond 2018.

• 23 December 2017 - 22:56

Linie Wildenbeest:

Klinkt allemaal héél aangenaam.
    Geniet ervan!

• 24 December 2017 - 00:38

Bob:

Het is nu 12!30 uur lekker slapen en tot morgen

• 24 December 2017 - 00:52

Henk En Cilia:

Komen net van 24 spellen bridge en lezen nu jullie verhaal.
    Fijn dat jullie weer onderdaķ hebben gevonden zo net voor de kerstdagen!
    Geniet ze!

• 24 December 2017 - 10:10

Hilbert:

Zo je maakt ons stik jaloers,geniet ze en we leven samen in een wereld van verschil!! Jullie volop sneeuw en wij een dik pak sneeuw. Gaan zeker de leuke plekjes onthouden voor onze reis medio maart to eind juni. GRTS en houdt ons op de hoogte bel nog wel effe voor of met Kerst. GRTS Hilbert en Alice natuurlijk

• 24 December 2017 - 12:13

Trijntsje:

Alvast fijne dagen toegewenst. Tjitske zit in Porto ook daar prachtig weer. Die brengen daar de laatste dagen van het jaar door.
    In Fryslan waait het stevig maar het is droog en zo rond de 10 graden. Elfsteden tocht zit er nog niet.
    1e Kerstdag reizen we naar Roosendaal en daar blijven we voorlopig.
    Eind februari, maart hopen we toch weer thuis te zijn in Batalha.
    Een Gezond 2018.

• 31 December 2017 - 18:17

Jose En Ben:

Fijn te lezen dat alles goed gaat en dat jullie het naar de zin hebben. Op de valreep willen wij jullie al het goede voor 2018 wensen.
    Groetjes Jose en Ben.