Lente 5 - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Lente 5 - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Lente 5

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

18 Juni 2015 | Nederland, Dieren

Rothenburg ob der Tauber, dat moet je gezien hebben zo vertellen ze ons allemaal. We nemen de wandeling vanaf de camper de berg op naar het stadje. Dat wordt voor Marcel een beetje te veel, dus dalen we weer af. De volgende dag gaan we met de fiets dat gaat beter en dan ben je in de stad. Middeleeuws stadje. Op 31 maart 1945 werd het oostelijke deel van de oude stad zwaar beschadigd bij een bombardement. Daardoor was 40 procent van de stad verwoest. Het belangrijke centrum bleef gespaard. Daar zijn we geweest en wat we daar zagen? Japanners of waren het Chinezen met camera’s en tablets waardoor zij de stad bekijken en er rijden ook nog auto’s zelfs een caravan wringt zich door de stad. Het is zo toeristisch dat we het na een uurtje en een terrasje wel voor gezien hielden.
We vertrekken weer en gaan naar een ons bekend plekje aan de Main. Heel alleen staan we met de neus naar de Main en fietsen heen en weer naar Lohr en Marktheidenfeld. Dit was vorig jaar toch onze mooiste tocht langs de Main. Dit jaar troffen we het wat minder met onze rivieren tocht maar hebben het goed naar de zin gehad.
De weerberichten geven slecht nieuws veel regen voor een paar dagen. Weer een moment om elkaar in de poppetjes van de ogen te kijken en het reisplan te maken. Verder noord dan maar. In de stromende regen verlaten we de Main. Een paar dagen eerder dan gepland zijn we dan weer thuis. Het is goed zo.
We pakken de draad weer op en kunnen nieuwe plannen maken. Maar eerst wachten we de komst van ons 7e kleinkind af. Dank aan alle lezers en de gezellige reacties.

• 18 Juni 2015 - 21:01

Marren :

Ja, het is altijd goed als je het zo voelt.
    Wij trekken ook langzamerhand richting Noorden. We wilen wel meer maar kinderen gaan voor.
    Het is toch ook het mooiste wat er is, je gezin :-)

Reizen komt wel weer, moet ook, want op een dag ben je dood!
    Klinkt erg he?

Hahahha, daarom moeten wij, ouders, niet vergeten te leven!!

• 18 Juni 2015 - 21:45

Ton:

Ik zou toch nog maar even na denken, het weer in NL is echt ook niet best !
    Voor als jullie je daar niets van aan trekken : Rijd voorzichtig !
    groet Ton en Hannie