Lente 3 - Reisverslag uit Lauffen am Neckar, Duitsland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Lente 3 - Reisverslag uit Lauffen am Neckar, Duitsland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Lente 3

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

09 Juni 2015 | Duitsland, Lauffen am Neckar

Een leven zonder internet, zonder wifi, zonder mail, het lezen van de krant, en wat een mens nog meer doet op dit apparaat. Toch maak ik een verslag voor mijn trouwe volgers, ik had het immers beloofd. Maar dan moeten we wel op zoek naar een plek waar we gebruik kunnen maken van de faciliteiten die erbij horen.
In Kleinwallstadt zien we een heuse wervelstorm of is het een tornado? Daarna komt de brandweer naar onze camper, het is heet maar er is toch geen brand? Putje verstopt dan komt de brandweer.
Het is ruim drie weken later dan we van plan waren dat we uiteindelijk de Neckar in zicht kregen. Het fietsroute boekje is in ons bezit en we kunnen dus gaan fietsen. De reis dagen er naar toe waren heet. En eenmaal ter plekke in Rottenburg am Neckar gingen we met ruim 35 graden de fiets op, dat was een foutje, veel te heet, maar ja we wilden de verloren tijd inhalen en dat is een nog grotere fout.
De fietstocht was mooi en we wennen al gauw aan de bewegwijzering ervan en rijden een enkele keer nog fout omdat er zoveel routes langs de Neckar gaan. Trouw het blauwe teken blijven volgen dat is wat we de volgende dag doen. Ietsje minder heet, maar het windje wat jezelf veroorzaakt door te trappen is toch lekkerder dan voor je camper te gaan zitten puffen.
We hebben er nu dan toch wel vrede mee dat deze reis door de camperperikelen korter is dan in de planning lag. We zien wel hoever we komen. De omgeving van de Neckar is tot nu toe anders dan de Main die we vorig jaar deden. minder wijnvelden, meer bossen. Ook meer bergje op en bergje af. Maar is dat in het echte leven ook niet zo?
De Duitsers hadden donderdag een feestdag en het was overal aardig druk op de camperplekken. Van het feest hebben we niet veel gemerkt, zeg maar niets gemerkt daarvoor hadden we misschien een katholieke mis moeten bezoeken en dat hebben we niet gedaan.
Het is altijd fijn als je weer een aardige plek treft. Poppetjes kijken vanaf je luie stoel is een niet vermoeiende bezigheid. Er zijn veel dikke reuzen, allemaal bierdrinkers, veel geverfd grijs haar in de meest lelijke kleuren, dat doen ze hier dus nog veelvuldig. Ze kijken je verbaasd aan als je na een paar uur fietsen nog leeft. Och je doet wat je fijn vindt en wat je gelukkig maakt.
In Sulz keert de rust weer en bekijken we het stadje waar we de nodige informatie van hebben. Veel oude historie zoals een gewezen raadhuis, een gewezen gevangenis, een gewezen klooster, een gewezen stadsapotheek, een gewezen badhuis etc. en nu?? Nu zijn het banken, opticiens en drogisterijen en je bent klaar met het stadje. We wonen in het park aan de Neckar en gaan hier weer 2 dagen heen en weer fietsen.
Nou en dat deden we dus ook weer niet, want de camperplek beviel ons absoluut niet. Hup naar Lauffen aan de Neckar daar staan we nu met de snuit bijna in het water van de Neckar die hier al weer een stukje breder is. Heel alleen en wifi, vraag me niet of ik er voor moet betalen, maar dat zal ons een rotzorg zijn. Hup fietsen!!

• 09 Juni 2015 - 13:28

Bob:

En nu via autoweg nr.27 naar Schwenningen a/n ?

Blijf lekker genieten

• 09 Juni 2015 - 16:53

Henkencilia:

Vrijdag was het hier ook warm!wij ook hup.....op de fiets,elk windje mee pakken!

• 09 Juni 2015 - 17:56

Wally:

Nou doe maar n beetje rustig aan de camper kan dat soort akkefiet(s)jes niet hebben. Veel plezier!

• 09 Juni 2015 - 18:18

Martien:

Dat is geen wervelwind, maar de heilige geest die jullie inspireert.

• 09 Juni 2015 - 19:51

Trijntsje:

Jullie veel fiets plezier wij buigen ons over de slechte wegen. We laten nu het vlakke land achter ons. Groetjes en tot horens maar weer.

• 09 Juni 2015 - 21:33

Bob Breeze:

Did you get the tornado that I sent your way? We had too many in Texas recently so I sent some of them eastward.

• 10 Juni 2015 - 11:37

Ton:

Toch zijn jullie weer heel goed bezig, blijven bewegen zonder echt moe te worden. Wij doen op dit ogenblik hetzelfde op Texel, alleen is het hier circa 20 gr. Gr Ton en Hannie

• 12 Juni 2015 - 14:13

Marren :

Wij vinden het echt balen als we geen wifi in de buurt hebben. Daardoor krijgen we ook eerder heimwee naar de kinderen en kleinkinderen. We zien ze niet meer op facetime nu. Ongezellige boel.
    Maar de camping waar we nu zijn is op zich heel fijn dus rijden we maar weer naar de Mac.
    Jullie hebben net ook warm daar zeg, pffff en dan ook nog fietsen.
    Stelletje Bikkels!!