Overwinteren 2015 13 - Reisverslag uit Estremoz, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Overwinteren 2015 13 - Reisverslag uit Estremoz, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Overwinteren 2015 13

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

09 Maart 2015 | Portugal, Estremoz

Wij zijn er nog hoor. Het was een tijdje stil op deze website. Aangekomen bij camperstop Messines hebben we de wandelingen weer opgepakt en de dagelijkse fietstocht naar het dorp voor brood blijft heen een vluggertje maar terug is het trappen de bult op. Prachtig weer. Het beekje kabbelt nog, het is volop lente. We wandelen veel en ook samen met Andre maken we een wandeling om nog meer te horen over de omgeving. Oude bekenden komen en gaan, je lijkt wel een trekkende familie. Veel appjes van campervrienden om plekjes aan te raden of om andere dingen nog met elkaar te delen.
Marcel heeft te weinig medicijnen mee genomen dus moeten we naar de dokter voor een recept. In Albufeira is een nederlandse (TV-)arts waar we een bezoekje aan brengen. Ja hoor, missie geslaagd en de apotheek zit 100 meter verder. Meteen maar even gas bij tanken en de Lidl in om een voorraadje van alles in te slaan.
De temperaturen stijgen, we kijken elkaar nog eens diep in de ogen en merken dat we hier lang genoeg hebben gewoond en nu dus het binnenland van Portugal in kunnen. Daar ligt ons hart.
Jammer dat ik de zomerkleren thuis heb laten liggen, maar de chinese winkels hier bieden uitkomst, alhoewel er nog veel wintergoed hangt is het dus wel even zoeken.
We rijden vanaf nu weer naar het noorden, met kleine stapjes.
De eerste stop is in Castro Verde. We zoeken een plekje op het grote terrein en doen de luifel uit om lekker in de schaduw te lunchen. Komt er direct een (finse) camperaar aan die ons er op wijst dat we 5 centimeter buiten de plek onze luifel-poten hebben staan. Er kunnen wel 10 campers staan, maar hij wil, zoals Marcel zegt, zijken. Geen nood, we starten en verplaatsen onze camper een eind bij hem vandaan. Het is dus echt wennen om weer te trekken. Ik maak gebruik van een grote wasmachine en de stralende zon doet dienst als droogtrommel. Alles weer schoon.
De volgende morgen gauw weer verder naar Evoramonte. Daar staan we nu boven op een berg met uitzicht op Estremoz, en heel veel natuurschoon. Het eerste uur spot ik al een hop, een roodborstje dat bijna op mijn schoot zit, salamanders, boomklevers en wat een muzikale vogelgeluiden. Heerlijk, hier blijven we. De ankers in de grond geslagen en laat al het moois maar komen.

• 09 Maart 2015 - 12:52

Wil:

Nou zeg, nogal vinnig die Fin.

Nog een fijne tijd,
    Wil

• 09 Maart 2015 - 13:43

Marren :

Wat een ellendig leven moet die Fin hebben om zo op te letten of er ergens een luifel 5 cm verkeerd staat. Blijf toch lekker thuis Fin!!!

Maar goed, dat soort mensen zullen altijd blijven. Ongezellige types.
    Over 4 weken hopen wij ook onderweg te zijn, grote zin!!
    Goede reis verder en genieten maar :-)

Groetjes
    M&M

• 09 Maart 2015 - 16:14

Ton:

Gelukkig wordt het bij jullie nu ook wat warmer, wij maken ons nu op voor de terugreis, maar het was heerlijk , 6 weken met temperaturen boven de 30 gr. groet Ton en Hannie

• 09 Maart 2015 - 17:54

Henkencilia:

Ja.....hoe fin je zoiets?Wat een geluk dat je nog 50meter verderop kan staan!
    Wij schieten niet veel op,staan nu boven Santa Pola op Playa Casabassi.
    Henk heeft na 40 jaar zijn buurjongen en jeugdvriend in Althea,waar hij werkt en woont ,
    weer ontmoet.
    Groetjes Henk Cilia

• 09 Maart 2015 - 18:18

Wally:

Leuk blog castro verde hebben we 2x aan gedaan. Misschien is Pego do Altar ook n leuke voor jullie wij hebben er 4 nachtjes gestaan nu weer bij de meiden schitterend weer!

• 16 Maart 2015 - 11:54

Anna Sitsen:

Leuk jullie zo te volgen. Wij zitten nog bij Mikki jullie plekje:-))met aangelegde kruidentuintje helemaal goed. Geniet van jullie reis!!!! Grtjes van hier anna & frank