Overwinteren 2015 04 - Reisverslag uit Vila Real de Santo António, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Overwinteren 2015 04 - Reisverslag uit Vila Real de Santo António, Portugal van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Overwinteren 2015 04

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

03 Januari 2015 | Portugal, Vila Real de Santo António

Oudejaarsdag is een mooi moment om aan iets nieuws te beginnen. Dus camper rijklaar maken en het nomadenleven wordt weer opgepakt. We zwaaien nog even naar Peter en Everdine en gaan eerst gas tanken. We hebben de kachel ’s morgens en ’s avonds wel nodig dus onze voorraad gas moet voldoende zijn.
Omdat we voorlopig in het zuiden willen blijven gaan we 35 kilometer verder maar iets meer landinwaarts, niet meer pal aan de zee, de wind aan zee en de Guadiana is toch nog fris. Op onze camper-app staat een plek in Moncarapacho die is voorzien van electra, wifi en nog meer van die luxe voorzieningen. We komen er aan, altijd een beetje spannend, en hebben de neiging direct weer om te keren omdat alles er nogal chaotisch en rommelig uitziet. We zijn flink en willen deze plek een kans geven. Is het niets dan gaan we de volgende dag gewoon weer verder. De ouders van onze schoondochter vieren hier ook vakantie en we hebben hen min of meer beloofd op de verjaardag aanwezig te zijn. Dus de camper op een plek gezet die ons wel beviel.
Deze camperplaats is van origine een rustplaats voor een circus. Dat is te zien, er staan in de verte reuze campers en caravans en nog geen uur later horen wij de leeuwen brullen. De internetplek is een soort wild-west-range.
Het nieuwe jaar vieren we op Nederlandse tijd dan zijn we daar bijtijds klaar mee, want hier is dat een uur later.
Het is stil en donker op de camperplek waardoor je enorm kunt genieten van een mooie sterrenlucht. Geen lichtvervuiling maar duisternis rondom in dit gebied. Prachtig en nu met volle maan is het allemaal een sprookje.
Natuurlijk gaan we naar de jarige en vieren dat heerlijk buiten op het terras van hun chalet in de stralende zon.
De fietsen worden uitgeladen en we verkennen de omgeving. Het gaat hier nogal op en af met de wegen. Met het stralende weer fietsen we toch weer even naar Fuzeta aan de kust en wat zijn we blij dat we tussen de glooiende bergen zitten, want het is me een partij koud daar. Dus gauw weer de andere kant op. Voor de camper gaan de vesten weer uit, de benen omhoog, het boek gepakt, en de ogen af en toe dicht. Heerlijk in dat zonnetje.
Dit is een plek die je wel of niet leuk vindt en wij vinden het een prima plek met een heel bijzondere sfeer.
Dus blijven we hier gewoon nog wat hangen.

• 03 Januari 2015 - 21:55

Henkencilia:

Heerlijk te lezen hoe jullie genieten!
    wij gisteren op de kleintjes gepast.
    Ondergespuugd door Nora en 4 op een rij gespeeld met Koen.
    Morgen doen we mee aan de nieuwjaars bridgedrive.
    groetjes Henk en Cilia

• 04 Januari 2015 - 10:46

W.van Rijswijk:

Genieten daarvoor zij wij op aarde.
    Wij hebben vanavond smelt feest, ijsbaan op de markt overweldigend succes.
    knuffel.

• 04 Januari 2015 - 11:39

Marren:

Heerlijk die foto van een fietsende Marcel en op het plaatsnamenhord Esphana te zien staan. Heb gelijk zin om op de fiets te springen en over de boulevard van Torre del Mar te rijden. Op de terugweg even langs de Mercadona, dat soort dingen, hahaha.
    Groetjes!
    Marjan

• 04 Januari 2015 - 13:18

Ton:

Voor fietsen is het thuis nog te fris, dus daarblijven en warmer wordt het vanzelf 1
    Eind deze maand zoeken wij ook een warmer plekje op !
    Groet vanuit het frisse Nijmegen Ton en Hannie

• 04 Januari 2015 - 16:10

Bob:

het lijkt me helemaal te gek tussen de leeuwen en olifanten te staan!!!!!!!
    Straks ga ik zoeken waar jullie zitten.Eerst mijn plantjes verder verzorgen op de brug

• 04 Januari 2015 - 22:04

Bob:

Ik heb het plaatsje gevonden op Google earth.
    Als het mogelijk is dan graag de volgende keer misschien een straatnaam of een ander punt waar ik me op kan richten.
    Lekker slapenxxxxx