Nazomeren 8 - Reisverslag uit Bédoin, Frankrijk van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Nazomeren 8 - Reisverslag uit Bédoin, Frankrijk van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Nazomeren 8

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

28 September 2014 | Frankrijk, Bédoin

En ja hoor Ton en Rumex zijn aangekomen in Millau. Ook zij hadden veel goeds gehoord over het viaduct en de plaats dus de volgende dag alle highlights nog een keer bekeken. Dan verlaten we de camping en trekken verder oost naar Anduze, geinig plaatsje maar daar is dan ook alles mee gezegd. Over de tocht er naar toe valt heel veel te zeggen. We gaan in de tweede versnelling de Cevennes door met haarspeldbochten die je bijna in twee keer moet nemen met onze camper. Erg steil naar beneden maar wel heel mooi. We zeggen weinig tegen elkaar tijdens zo’n toch wel spannende tocht en zijn weer spraakzaam als de weg wat vlakker wordt. Het is een heel bijzondere reisdag en de volgende dag ook want we willen naar Bedoin. Even tanden op elkaar om Avignon en Carpentras door te komen (waar we ook de nodige herinneringen aan hebben)
In Bedoin schijnt de zon uitbundig is het zomers warm en de camperplek nog immer hetzelfde. We genieten van alle sportieve fietsers die blij weer terugkomen van de klim naar de top van de Mont Ventoux. Het leven is hier weer anders dan in Millau of al die andere plaatsen die we eerder bezochten. We zijn hier vaker geweest en hebben het altijd naar onze zin.
De wandeling naar de Demoiselles Coiffees doen we dit maal op de fiets want de volgende dag staat de Mont Ventoux op het programma. Je moet niet overdrijven met je aktiviteiten. Marcel en Rumex wagen de klim naar boven op zondag. Eigenlijk een verkeerde dag, iedereen vrij en veel fransen die even de berg op willen, maar aan Hollanders ook geen gebrek. Marcel keert halverwege terug maar toch een knappe prestatie gezien zijn conditie door de pillen waar hij zo moe van is. Rumex haalt het en wat is dat kicken.
Wat onze reis nu verder nog in petto heeft weten we nog niet, maar in ieder geval staat de neus al wel weer richting huis. Het is moeilijk om je niet door slechte weersverwachtingen te laten leiden.
Wij zien wel, jullie lezen het wel.

• 28 September 2014 - 19:05

Ton:

Anduze herinner ik me van het boekje "De Renner" van Tim Krabé, toch wel een leuk plaatsje dacht ik toen. Toen ik 40 was heb ik ook de Ventoux beklommen, maar ik kwam echt niet halverwege ! Ik zat er al helemaal door voordat ik aan de klim begon zo ver weg die bult !

groet van Ton en Hannie.

• 28 September 2014 - 19:45

Ilma:

Genieten van mooi weer is altijd fijn. Hier is het nu eindelijk ook mooi weer. Waarom komen jullie nu al terug? Ik zou maar daar blijven en mooie verhalen schrijven voor ons.Groetjes, Ilma.

• 28 September 2014 - 21:50

Wil:

Leuk die foto van de werkende handen.
    Nog veel plezier op jullie zwerftocht.
    Groetjes ,Wil.

• 29 September 2014 - 15:46

Martien:

Misscientijd voor een e-bike?