Nazomeren 6 - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Nazomeren 6 - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Nazomeren 6

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

18 September 2014 | Frankrijk, Millau

In Marciac worden we allerhartelijkst onthaald door Ton en Rumex en hun aldaar wonende vrienden Hella en Gerlof.
Staan we eerst nog op de nieuwe camperplek in het dorp al snel wordt duidelijk dat we boven op de berg waar zij wonen moeten gaan staan. We krijgen een heerlijke maaltijd en babbelen tot in de kleine uurtjes over het wonen in Frankrijk, wat is leuk en wat is minder leuk, en mis je iets van nederland?
Aangezien zij een groot huis en een nog groter stuk grond hebben zijn Ton en Rumex daar erg druk met het helpen klussen. Marcel is even uitgeklust dus vertrekken we weer richting camperplek en maken een mooie wandeling rond het meer en genieten van het gezellige dorp Marciac.
Weer verder, gaan we oost of west? We besluiten wat in het zuiden te blijven omdat daar de kans op mooi weer en hoge temperaturen het grootst is.
Ik merk dat we kritisch zijn in het vinden van mooie plekken. Onderweg vinden we niet dat wat we gewend zijn dus komen we weer uit in Donzac. Geen straf, nu geen bruiden het is dinsdag. Zelden pakken we een plek voor een tweede keer.
We bestuderen uitgebreid de kaart. Hoe komen we overdwars door Frankrijk? Het besluit valt: geen drukke steden, maar mooie binnendoor wegen. We komen uit in Alban. Weer een route waarlangs de zonnebloemen hun nu zwarte kopjes laten hangen. Hier en daar nog een vleugje geel.
Anders is het met die velden met iets wat op mais lijkt maar andere pluimen in top voeren. Het blijkt dat Hella daar ons het antwoord op kon geven. Het zijn sorgho velden. Kafferkoren wordt het ook wel genoemd en dient als veevoer maar ook alcohol kan er uit gewonnen worden.
In Alban staat zowaar een moderne kerk waar de kaarsjes door ons weer worden aangestoken. Dan is het alweer donderdag en rijden we verder oostwaarts.
Tarn is werkelijk een schitterend alpenachtig gebied, mooie kronkelwegen en spectaculaire uitzichten. Door het parc naturel komen onze ogen tijd te kort.
We hebben behoefte aan een stap op de plaats rust en vinden een leuke kleine camping langs de Tarn in Millau. Daar zijn we nu en moeten even wennen aan het campingleven. Mensen lopen hier met pannetjes en afwas naar het washok en de was hangt aan lijnen te wapperen in de wind. Dat heb je niet op camperplaatsen. Er zijn wat nederlandse gasten want de A75 van noord naar zuid of andersom loopt hier langs. Toch wel leuk zo onze eerste camping, zal ik dan ook eens een wasje draaien en zo ja, wat stop ik dan in die machine? We doen toch onderweg alles met het handje.
Misschien kunnen we de tijd beter besteden aan een gezellig skype-moment met de (klein-) kinderen want dat voordeel is er dan weer wel, we hebben wifi.

• 18 September 2014 - 17:38

Bob Breeze:

That is so cool that you are enjoying France this time of year. It turns out that the Bavarians I ride with are wanting to visit France next summer too. I think we will start our bike tour in Switzerland and then ride from there to Paris. Should be fun.
    Bob

• 18 September 2014 - 17:53

Ton:

Wat een heerlijke verhalen weer, fijn om dat in een ziekenhuisbed te kunnen lezen,gaat allemaal redelijk goed hier in Nijmegen

Groet vanTon en Hannie

• 18 September 2014 - 17:57

Ton:

En een foto met kaarsje !!!!

GEWELDIG !!!

Ton

• 18 September 2014 - 20:04

Martien:

Er is toch wel een pastoor of bisschop verloren in Marcel of in ieder geval een koster.

• 18 September 2014 - 20:22

Ilma:

Frans, sinds wanneer brand jij kaarsjes: de taak van Marcel toch? Wat lag er voor lekker eten op die lege borden? Verder mooie plaatjes, geniet er maar van.

• 18 September 2014 - 23:05

Hans En Heleen:

Welk leuk campinkje is dit in Millau? Wij stonden een paar weken geleden op camping Beau Rivages in Millau. Niet aan de Tarn , maar aan de Dourbie. Blijf genieten, en doe rustig aan, het is nog een heel eind naar Kaprun. Groetjes, Heleen en Hans.