Hoi Wifi! Zomer 3 - Reisverslag uit Volkach, Duitsland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Hoi Wifi! Zomer 3 - Reisverslag uit Volkach, Duitsland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Hoi Wifi! Zomer 3

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

26 Juni 2014 | Duitsland, Volkach

Het is een mooie fietstocht. Men heeft hier echt geprobeerd de fietsroute zo vlak mogelijk naast de Main aan te leggen. Dat is gelukt. Onderweg halen we grote vrachtschepen in en in de pauzes halen zij ons weer in. Het tropische is er af en nu is het echt lekker zomers doe-weer.
De Duitsers fietsen keurig achter elkaar, zo anders is het in Nederland waar men zo nodig met z’n tweeën of drieën naast elkaar wil fietsen. Marcel en ik zijn er helemaal aan gewend om achter elkaar te fietsen.
Maar nu nog eens wat. Kunnen die mannen als het een beetje warm is niet gewoon een T-shirtje aantrekken op de fiets. Die blote lijven boven dat zadel is werkelijk niet om aan te zien. Zo dat is gezegd.
We hebben nog steeds mooie slaap-woon-plekken gevonden. Op een van onze fietstochten komen we langs een pracht plek waar een camper staat. We vragen of zij hier blijven overnachten. Dat doen ze. Wij fietsen terug en halen de camper op en zetten die een meter van de Main en genieten van onze woonomgeving. Hier is het goed toeven. Na 2 dagen als we weer verder willen trekken staan opeens Rumex en Ton, Wilfri en Marian voor onze neus. Veel ah’s en oh’s over deze plek en het wordt super gezellig terwijl we alles in het oranje, rood, wit en blauw zetten vanwege de voetbalwedstrijd(en). Nederlandse schepen die nu langs varen geven een luide toeter om het geluk van het Nederlands elftal aan te moedigen. Waar we eerst alleen stonden staan nu opeens drie campers. Leuk hoor, onverwacht bezoek.
Overdag doet ieder zijn eigen ding, fietsen (hebben nu Kitzingen bereikt) en wandelen zijn de favoriete bezigheden. De maaltijden gaan vaak gezamenlijk, ieder levert wat aan er wordt wat van gemaakt, altijd lekker. Natuurlijk is de barbecue een gewild object. ’s Avonds houden we een diashow van elkaars camera kaartjes, zo kun je leuk zien wat iedereen beleefd heeft. Ons doel om de Main langs te fietsen gaat gestaag door. Een verhuisdag wordt vaak gebruikt om de rust te pakken. En lieve lezers: Dat weer kan niet stuk. Het is echt ZOMER!!

En dan is er op eens wifi bij de Edeka. Hoe hebben ze het verzonnen. Hoop dat het een beetje snel naar jullie opgestuurd wordt.

• 26 Juni 2014 - 18:32

Hannie:

Ziet er geweldig uit, inderdaad een superplek en gezellig zo met z'n allen.
    Wij fietsen er tegenwoordig ook wat af, wist niet dat ik het zo leuk ging vinden 40 tot 60 km is tegenwoordig een peulenschilletje!
    Geniet ervan. Groeten ook van Ton!

• 26 Juni 2014 - 21:07

Ilma:

In Nederland is het nu ook mooi.
    Fijn dat jullie genieten van weer, omgeving, familie en fietsen. Leuke reportage in beeld.

• 27 Juni 2014 - 09:15

Marren :

Hoi allebei, wij hebben ooit in een ver verleden, in Duitsland gewoond. Toen ik bij Marinus achter op de fiets sprong werden we gelijk aangehouden door de polizei. Achterop fietsen zitten was verboden in Duitsland. Schokkend vonden we dat toen, hahahaha.
    Wat een lekkere plek staan jullie en die bieren op de foto, pfffff, krijg gelijk dorst!

Veel plezier nog verder.
    Groetjes
    M&M

• 28 Juni 2014 - 09:34

Henk En Cilia:

Supergezellig ziet het er allemaal uit!
    En dan ook nog źo mooi wonen!
    Wij krijgen nu heel veel Koenvitamientjes!
    Genieten jullie nog maar een tijdje,doen wij dat vanuit
    Leeuwarden mee.

• 28 Juni 2014 - 18:16