Zomer 2 - Reisverslag uit Miltenberg, Duitsland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu Zomer 2 - Reisverslag uit Miltenberg, Duitsland van Francien en Marcel Rijswijk - WaarBenJij.nu

Zomer 2

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Francien en Marcel

13 Juni 2014 | Duitsland, Miltenberg

We willen de Main Radweg fietsen en die is 520 km lang dus best te doen in een paar weken. Maar nu komt het: het is geen zomer we hebben tropische hitte dus van grote fietstochten komt het niet echt. Hoe heb ik het verzonnen om deze reis ZOMER te noemen?
De Main bevalt ons wel en de camperplek die we in Kleinwallstadt vonden was een 5 sterren plaats. Met de voeten in de Main, een groot grasveld voor de camper, een schitterend uitzicht, bezoek van zwanen, eenden en ganzen, veel zwaluwen en een continu concert van merels, vuurliegjes in de avond. Wat wil een mens nog meer?
Fietsen, dat willen we en doen we ook, maar een tocht van 45 km is met deze warmte meer dan genoeg. Onderweg de bankjes in de schaduw bezetten, kijken naar de vele schepen en voortmijmeren over hoe goed we het hebben. Jammer dat wij altijd weer terug moeten naar de camper, je fietst zo de afstand wel twee keer en meestal kan dat dan wel aan de overkant van de Main.
Ik schreef jullie al dat mijn verhaal alleen doorkomt als er Wifi in de buurt is. Maar volgens mij is dat hier nog een onbekend fenomeen. De plaatselijke kapper heeft eenmaal haar wachtwoord in mijn Iphone getoetst en daardoor zijn mijn facebook vrienden een beetje op de hoogte, maar trouwe weblog-lezers wat minder. Ik wilde niet teveel illegaal bij haar voor de deur bivakeren. Die schade haal ik nu in.
Donderdag zijn we verder getrokken naar Freudenberg met weer een mooie camperplek aan de Main. Daar moest een Nederlandse vrachtwagen vol met bloemen even pauzeren. Hij zag ons voor de camper zitten zo vlak na aankomst en hij vroeg wat wij hier deden. Fietsen zeiden wij in koor, maar vandaag een kleine reis-en-rustdag want het is onze trouwdag. Wij worden hartelijk uitgenodigd in zijn werkelijk gigantisch grote truck en krijgen kippenvel van de kou daarbinnen. Hij staat nog vol met bloemen die nog naar de bestemmingen moeten. Als hij vertrekt komt hij ons een werkelijk schitterende bos rozen aanbieden. Marcel en ik hebben de bloemetjes letterlijk en figuurlijk buiten gezet.

• 13 Juni 2014 - 13:01

Marren:

Dat is nog eens hartstikke leuk van die vrachtwagenchauffeur. Fijn, aardige mensen.
    Gefeliciteerd nog met jullie trouwdag.
    En wat die tropische temperaturen betreft, we leven met jullie mee. Zitten in precies hetzelfde hete schuitje. Als je zomer wilt bedoel je geen 38 graden.

Veel plezier nog, ik zie in de verte een wolk aakomen, blij!!
    Groetjes
    Marjan

• 14 Juni 2014 - 10:23

Marjo Van Aggelen:

Gefeliciteerd nog met jullie trouwdag en nog veel fietsplezier.

• 14 Juni 2014 - 11:38

Jeanet:

Wat geweldig dat jullie zulke aardige mensen tegenkomen onderweg. Dat maakt het extra leuk toch? Geniet lekker verder samen!

• 14 Juni 2014 - 21:27

Henk En Cilia:

Wat boffen jullie toch met dit mooie weer!
    En wat aardig ,mooie rozen op jullie trouwdag.
    Nog gefeliciteerd!